Udvidet Tastetur koder (C)
Fra : Heine Laursen

Dato : 14-12-01 08:28

Hvordan bruger jeg udvidet tastetur koder (Hvor finder jeg en liste over
dem)

Jeg vil F.eks gerne have at man kan på et vilket som helst tidspungt
trykke ESC for at afbryde programmet.

Jeg har alt program kode erklæret i Funktioner, så det er vel bare en
while(1) lykke omkring de funktioner der er i main eller hvordan?

Det er C programmering jeg arbejder med,

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-12-01 21:54

Heine Laursen <gozar@pokerface.dk> writes:

> Hvordan bruger jeg udvidet tastetur koder (Hvor finder jeg en liste over
> dem)

while(ch!='q') {
char ch;
cin >> ch;
cout << ch;
}

Ovenstående skal ikke tages som kørende kode, men som et forslag til hvordan
det kunne gøres. Muligvis skal "char ch;" erstattes med noget andet, det
er jeg ikke lige klar over. For en ren C version - oversæt cin og cout til C.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Heine Laursen

Dato : 17-12-01 08:16

Jacob Atzen <jacob_a@spamos.dk> wrote in

> [...]
> hvordan det kunne gøres. Muligvis skal "char ch;" erstattes med noget
> andet, det er jeg ikke lige klar over. For en ren C version - oversæt

Du skulde vel ikke vide, hvor jeg kan finde en liste over de udvidet
tastetur koder? ( ESCAPE, F1-F1. Osv.)
Bogen jeg har lånt omtaler det som udvidet tastetur koder. Men giver kun
eksempler på få udvidet tastetur koder, med alt+??

Mvh
Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 17-12-01 08:53

Jacob Atzen <jacob_a@spamos.dk> wrote in

> Heine Laursen <gozar@pokerface.dk> writes:
>
> For en ren C version - oversæt
> cin og cout til C.

Hvordan gøres dette lige??

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-12-01 20:27

> Hvordan gøres dette lige??

Hvis du bruger c++ er det vel ikke interessant?

Nåmen, cout kan vel passende erstattes af et kalde til printf?
Og cin med et kald til getchar eller lignende.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Byrial Jensen

Dato : 15-12-01 08:28

Heine Laursen <gozar@pokerface.dk> skrev:
> Hvordan bruger jeg udvidet tastetur koder (Hvor finder jeg en liste over
> dem)
>
> Jeg vil F.eks gerne have at man kan på et vilket som helst tidspungt
> trykke ESC for at afbryde programmet.

Hvilken masksintype og styresystem programmerer du til?
(Jeg kan svare for Linux og lignende).

Fra : Heine Laursen

Dato : 17-12-01 08:13

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> wrote in

> Hvilken masksintype og styresystem programmerer du til?
> (Jeg kan svare for Linux og lignende).

Det er Borlands Turbo c++ til windows. Men koden må gerne kunde portes til
unix systemer.

Mvh
Heine Laursen

Fra : Rune Klausen

Dato : 04-01-02 15:37

"Heine Laursen" <gozar@pokerface.dk> wrote in message
> Hvordan bruger jeg udvidet tastetur koder (Hvor finder jeg en liste over
> dem)

lav et program som kan læse den 2. byte...

#include "stdio.h"
#include "conio.h"

void main()
{
unsigned char byte_1, byte_2, i;
for(i=0; 1; i++)
{
byte_1 = getch();
if (byte_1 == 0)
{
byte_2 = getch();
printf("\n byte 1: %d byte_2: %d",byte_1 , byte_2);
}
if(byte_1 != 0)

printf("\nTegn : %c byte 1: %d",byte_1,byte_1);
if(byte_1 == '\r');

}
}

-Rune