Samle to tabeller i en...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 14-12-01 05:29

Hej

Jeg har to tabeller som har identiske egenskaber(kolonner etc) men jeg
ønsker nu at samle de to tabeller i en, eller rettere: trække alle data fra
tabel2 over i tabel1. Kan dette klares med SQL? i såfald hvordan?

MVH
Thomas

Fra : Anton Stonor

Dato : 14-12-01 08:54

On Fri, 14 Dec 2001 05:28:58 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

>Jeg har to tabeller som har identiske egenskaber(kolonner etc) men jeg
>ønsker nu at samle de to tabeller i en, eller rettere: trække alle data fra
>tabel2 over i tabel1. Kan dette klares med SQL? i såfald hvordan?

Noget i stil med:

INSERT INTO tabel1 SELECT * FROM tabel2

--
Anton Stonor
http://jul.giraffen.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 15-12-01 15:30

"Anton Stonor" <stonor@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> INSERT INTO tabel1 SELECT * FROM tabel2

så simpelt? ok, det må jeg lige prøve....

MVH
Thomas