INSERT INTO prob.
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 14-12-01 00:13

Jeg skal indsætte noget data i to felter i en tabel.
Det gør jeg med:

sql = "INSERT INTO tabel_navn(Felt1, Felt2) VALUES('A1', 'B1')"

Problemet er bare at jeg gerne vil ha' at Felt1 beholder sin værdi
og at der bliver sat en ny value ind i Felt2 i hver deres post.
Indholdet i Felt1 og Felt2 får jeg fra formularfelter.

Eks.:
___________
| Felt1 | Felt2 |
===========
| A1 | B1 |
| A1 | B2 |
| A1 | B3 |
| osv........

Jeg kan jo lave en løkke, men det betyder at jeg skal ind og
skrive i tabellen igen og igen (op til 150-200 gange pr. kørsel).

Det ville vel være smartere at gøre det i en omgang?

Kan det løses?

/Kasper K

Fra : Nils Lastein

Dato : 17-12-01 20:55

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> wrote in message
> [...]
> og at der bliver sat en ny value ind i Felt2 i hver deres post.
> Indholdet i Felt1 og Felt2 får jeg fra formularfelter.
-- snip --

Ved ikke om jeg forstår dit problem, men hvad med:
INSERT INTO tabel_navn felt2 VALUES 'A1' WHERE felt2='B2';

Nils