Oranges Router, porte i firewallen og Edon~
Fra : Anders Duedahl

Dato : 13-12-01 23:28

Davs - Anders her igen.

Denne gang er mit spørgsmål et nyt:
Jeg har nu fået en 512/128 ADSL fra Orange. Den kører meget stabilt,
og fungerer generelt godt - MEN - jeg har eet problem.
Når jeg bruger min Edonkey bliver der aldrig downloaded med over ca.
14 Kb/s. Jeg har sat indstilingerne rigtigt (har snakket med æsel
eksperter , men jeg hørte at det muligvis kunne hjælpe at åbne op
for nogle flere porte i routeren (eller firewallen?).

Det eneste problem er blot at jeg ikke aner om dette er rigtigt eller,
i så fald, hvordan man gør?

Nogle tekniske genier som kan rådgive mig??

På forhånd tak, mvh. Anders

Fra : Peter Pan

Dato : 14-12-01 19:46

"Anders Duedahl" <anders@vittig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for nogle flere porte i routeren (eller firewallen?).
>
> Det eneste problem er blot at jeg ikke aner om dette er rigtigt eller,

Hvad er det dit problem er? 14 Kbyte/s er max hvad din linje kan sende med.
Så med mindre du mener 14 Kbit/s ser jeg intet problem.....

Og hvis det virker, hjælper det ikke at åbne for nogle porte.

Mvh
Anders

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-12-01 00:57

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>14 Kbyte/s er max hvad din linje kan sende med.

Sende?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bjarke Larsen

Dato : 17-12-01 23:39

[...]

Anders mener vel at han ikke kan downloade med mere end 14kb/s, han skulle
vel gerne kunne downloade med ca. 50 på en 512'er

Hilsen
Bjarke Larsen

Fra : Peter Pan

Dato : 17-12-01 23:41

Næh. Jeg mente egentlig det jeg skrev :)

Det jeg skrev opstod sikkert pgr en fejlfortolkning af denne sætning:
"Når jeg bruger min Edonkey bliver der aldrig downloaded med over ca.
14 Kb/s. "

Og det lød for mig som om at problemmet var når folk downloadede fra dig.
Men et extra kig på det kan jeg godt se at det kan forståes på 2 måder...

Mvh
Anders

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-12-01 17:56

"Bjarke Larsen" <kokamok6@hotmail.com> wrote:

>Når jeg bruger min Edonkey bliver der aldrig downloaded med over ca.
>14 Kb/s.

Jeg kan nu snildt komme et pænt stykke over 30 kB/s på min NE2 256 med
æslet. Men det kræver naturligvis, at der er nok, der tilbyder filen.

>Jeg har sat indstilingerne rigtigt (har snakket med æsel
>eksperter , men jeg hørte at det muligvis kunne hjælpe at åbne op
>for nogle flere porte i routeren (eller firewallen?).

Hvis du vil have fuld ydelse, skal du sørge for, at indgående udp- og
tcp-trafik til port 4661, 4662 og 4665 bliver forwarded til den
maskine, du kører dit æsel på - med de sikkerhedsproblemer sådan noget
nu kan afstedkomme.

(Ovenstående porte er en helgardering pga. dårlig hukommelse. En af de
tre porte kører tcp, en anden kører udp, og en tredje bruges vist kun
af æselservere.)

Men det hører strengt taget ikke hjemme her, så hvis du har spørgsmål,
skal du nok prøve i en gruppe, der handler om netværk eller om
internet-software.

--
Allan Olesen, Lunderskov.