A7V hvad kan det klare??????
Fra : Kim K

Dato : 13-12-01 22:58

jeg overvejer at udskifte min gamle duron 600.
men hvor meget har I erfaringer med dette board kan klare?
På deres hjemmeside står 1,2gMhz- men er der ingen der har prøvet med mer??

anyway det kører 200mzh og er fra juni 2000

mvh Kim

Fra : orbital

Dato : 14-12-01 09:10

On Thu, 13 Dec 2001 22:58:26 +0100, "Kim K" <5th@ofir.dk> wrote:

> [...]
>På deres hjemmeside står 1,2gMhz- men er der ingen der har prøvet med mer??
>
>anyway det kører 200mzh og er fra juni 2000

Chipset kt133 har jo op til 12.5x multiplier. 12.5x siges at være
remapped til 13x, da amd aldrig har lavet noget 1250.
Hvor grænsen ligger afhænger af hvilken revision du har. Visse nyere
revisioner kan sætte multiplier i bios (jumper free setting på
jumpers) og hermed kan man med bios 1008 eller 1009 få en 1400 fsb 200
til at indstille 14x multiplier automatisk. Nogle hævder også at det
kan sættes i jumper mode ved at indstille 5x multiplier på jumpers,
men jeg ved ikke konkret om dette virker på de første revisoner 1.01 -
1.04.
En 1200 fsb 200 er i alle tilfælde et sikkert bud. XP cpu'erne kan
boote med bios 1009, men de har multiplier som er beregnet til
hurtigere frontbus og vil køre 33% for langsomt, med mindre du kan
låse dem op (det er ikke nok med blyant med XP).
Sætter du en chipset køler på chipset (piller heatsink af først) kan
du efter sigende med hurtig ram få frontbus op på 115 MHz.
12x115=1380, hvilket da er pænt oppe med en billig 1200 fsb 200. Men
effekt det kræver den ! bruger vel ca. 70 watt så.

mvh

John

Fra : Kim K

Dato : 14-12-01 20:03