Male bunden.?
Fra : verner

Dato : 13-12-01 20:11

Hej jeg ville høre om hvor tit man maler bunden på sin båd.
Grunden til jeg spørger er at min bror tror at alle gør det hver vinter.
Det synes jeg bare ikke det skulle være nødvendigt.

Verner.

Fra : Leon Hulström

Dato : 13-12-01 22:27

Hej Verner,

Jeg bundmaler min båd hvert år, det sker ca 1-2 uger får søsætning.
Og det gør 80-90% af alle bådejere, der har båden liggende fast i vandet.

Mvh
Leon

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 16-12-01 11:24

Jeg maler min båd i vandlinien og på roret inden den skal i vandet om
foråret.
Ca. hver 3. eller 4. år får den over hele bunden. Der har fungeret
upåklagelig i 20 år uden begroning af betydning. Jeg har brugt Hempels
Mille som forøvrigt koster en bondegård.
Mvh.
Kurt
verner <vap@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o37S7.138$eB.6659@news.get2net.dk...

Fra : Chris Lytken

Dato : 18-12-01 14:39

> [...]
> Grunden til jeg spørger er at min bror tror at alle gør det hver vinter.
> Det synes jeg bare ikke det skulle være nødvendigt.

Hej Verner.
Det skader da i hvert fald ikke at give ny bundmaling hvert år. Jeg vil
under alle omstændigheder give båden mindst hvert andet år. Håber svaret
hjælper dig videre, før en vist La far Røn gør sig klog på at synes det er
belangløs pladder at stille almindelige spørgsmål som dit.
har det godt, god vind og det er altid bedre at vedligeholde mere end for
lidt.
Christof Lytken