ssh tunneling
Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 13-12-01 20:11

Hey!

Efter at have læst:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/openssh.html har
jeg lige nogle spørgsmål.
Der står beskrevet hvordan man via ssh kan lave sikre forbindelser, selv via
tjenester som http, ftp, smpt og pop3. Men hvis vi nu tager en windows 2000
server, så har den da ingen ssh server eller client, altså vil den ikke
kunne forstå pakkerne sendt fra mig. og dermed er dette ikke muligt. Er der
noget her jeg har misforstået? Finder Unix servere selv ud af at jeg fx
ønsker en ssh forbindelse til smtp, hvis jeg skriver som nedenstående
eksempel med port 55555?

Hvordan sætter man sin server op til at alle forbindelser den modtager (ftp,
telnet, smtp, pop3 os.v), at den så første skal se om clienten ikke kan
benytte ssh, uden dog at forbyde adgang uden denne?

Og hvordan kan man sætte sig egen computer op til at den først skal forsøge
at lave en ssh forbindelse før noget andet?
(Jeg ved godt man kan sige: ssh -2 -N -f -L 55555:localhost:25
user@mail.server.dk og så telnet til localhost 55555, men der må være en
nemmere måde)

Tunnel: Er her nogen der kan give en præcis og gerne teknisk beskrivelse af
hvad dette indeholder?

"Bogen" kommer også med et eksempel mere: ssh -2 -N -f -L
2110:mail.example.com:110 user@ssh-server.example.com
Dette skulle gerne lave en forbindelse til ssh-server.example.com, så man
via den kan tjekke mail, men hvordan fungere dette? Nå jeg indtaster denne
commando, hvilke computere har så forbindelse til hinanden og hvordan?

Håber nogen vil svare på alle disse spørgsmål

mvh
db

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-12-01 22:03

PuTTY er freeware til win.

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

hvis det kan være til nogen hjælp

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : Mickey

Dato : 13-12-01 22:05

"Frans Jensen" <fj@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> PuTTY er freeware til win.

og iøvrigt et genialt program!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 13-12-01 22:29

"Frans Jensen" <fj@tdcspace.dk> wrote in message
> PuTTY er freeware til win.
>
> http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/
>
> hvis det kan være til nogen hjælp
Jeg leder ikke efter en win ssh server/client

mvh
db

Fra : Mickey

Dato : 13-12-01 23:04

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg leder ikke efter en win ssh server/client

æh... - hva så ?