Opload af filer ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 13-12-01 20:24

Hej,

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvorfor jeg ikke kan uploade filer.

Min linje ser sådan ud:

exec("mv $image '$WebRoot/images/".$ItemID.".jpg'");

Det virker fint med at vælge filen på harddisken og når jeg trykker send så
ryger den til mit temp bibliotek på serveren men så vil den ikke videre ind
i /images/ biblioteket.

Any clue?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-12-01 20:27

On Thu, 13 Dec 2001 20:23:35 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>exec("mv $image '$WebRoot/images/".$ItemID.".jpg'");

Med det eksempel lader det ikke helt til at du har fulgt manualens
eksempler:
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Derudover bør du bruge move_uploaded_file() - ovenstående er ganske
enkelt et stort sikkerhedshul uden lige - både fordi du tilsyneladende
ikke checker om en fil rent faktisk bliver sendt dertil - og så fordi
brugeren passende selv kan angive $image...
http://dk.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-12-01 21:30

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Med det eksempel lader det ikke helt til at du har fulgt manualens
> eksempler:
> http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Nope ...det er et gratis script jeg er ved at rette til

> Derudover bør du bruge move_uploaded_file() - ovenstående er ganske
> enkelt et stort sikkerhedshul uden lige - både fordi du tilsyneladende

Ja det skal jeg nok, men forløbig ligger scriptet i et bibliotek med
..htaccess så der kommer næppen nogen før scriptet er testet færdig.

Men jeg fandt ingen forklaring på mit spørgsmål

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-12-01 22:11

On Thu, 13 Dec 2001 21:29:41 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Nope ...det er et gratis script jeg er ved at rette til
[..]
>Men jeg fandt ingen forklaring på mit spørgsmål

Nok fordi ingen kender det script - og i øvrigt heller ikke er så
begejstrede for at yde support på et tilfældigt, gratis script, der
opfører sig skummelt.

Jeg vil anbefale at tage udgangspunkt i noget kode, man i højere grad
ved burde virke - fx manualkoden.

Fra : Thomas Olsen

Dato : 16-12-01 03:56

> exec("mv $image '$WebRoot/images/".$ItemID.".jpg'");
> Any clue?

Umiddelbart vil jeg mene at variablen $WebRoot ikke bliver oversat, fordi
den er omkredset af ' ' ...
prøv med : exec("mv $image $WebRoot."/images/".$ItemID.".jpg");

mvh Thomas