Raid0 - 2*40GB
Fra : Ingolf

Dato : 13-12-01 20:02

Hej

Jeg overvejer at købe 2 stks. IBM 60gxp 40gb ATA100 HD, for at lave et
software Raid0, med Win2000PRO.

Den først HD på den primære controller, skal være min nuværende ATA66 13gb
HD. Her vil jeg placere, først en Win98SE, og dernæst Win2000, altså hver
sin partiton.

På den sekundære HD controller sætter jeg de 2 stk 40GB Hd, og smækker dem
sammen i et software raid (Raid0), fra Win2000.

Men kræver dette at HD på primær contr. skal være et "Dynamic" drev ?
Hvis det gør... kan jeg jo ikke bruge Win98SE... :(

Eller hvad... andre tricks ?

Fra : René Jensen

Dato : 13-12-01 22:25

Ingolf wrote:
> Jeg overvejer at købe 2 stks. IBM 60gxp 40gb ATA100 HD, for at lave et
> software Raid0, med Win2000PRO.

Bare lige en kommentar: Ville du ikke få mere ydelse ved at købe en
hardware RAID controller i stedet for at køre software RAID? -Kommer
lidt an på din processors hastighed ...

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-12-01 22:38

> [...]
> HD. Her vil jeg placere, først en Win98SE, og dernæst Win2000, altså hver

Ja systemet må ikke ligge på raid diskene.

> [...]
>
> Men kræver dette at HD på primær contr. skal være et "Dynamic" drev ?
> Hvis det gør... kan jeg jo ikke bruge Win98SE... :(

Nej. Basic og Fat32 er ok.
> Eller hvad... andre tricks ?

En hardware raid-controller til ca 550 kr.
Jævnlig Back Up - går den ene disk ryger det hele.
Overvej evt 3 diske og raid5.
Du vil få en bedre ydelse ved at sætte den ene raid disk på den primære
controller!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen