Valg af MB
Fra : Johnny Pedersen

Dato : 14-12-01 01:08

Hej

Hvilket mainboard er best til AMD cpu'er, og hvad er mest brugbar til at OC.
Det skal kunne koere med pc133 ram, men det er ogsaa det eneste krav jeg
har.

Mvh.
Johnny Pedersen

Fra : Ingolf

Dato : 13-12-01 19:55

Et Soltek 75-kav Mobo

Det understøtter AMD Duron og Athlon, op til 1600mz såvidt jeg husker.

OC er som at tænde og slukke lyset.. he he .. det er indbygget i bios, og
kaldes REDSTORM. Det finder automatisk den hurtigste hastighed. BUS Freq.
styres fra switches på mobo, resten i bios. Redstorm sparker den lige det
ekstra op.

Jeg benytter Soltek kortet, med 512 mhz PQI ram. Og det kører perfekt.. lige
nu har jeg kun Redstorm OC min ikke OC 800Mhz Duron, til 880 Mhz. Med "Íkke
OC" mener jeg at jeg kke har forbundet de 2 bridges på CPU. Altså ikke HW
oc.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-12-01 16:09

In article <3Q6S7.3261$Q3.441519@news010.worldonline.dk>,
DONT_SPAMingolf@musling.dk says...
> [...]
> styres fra switches på mobo, resten i bios. Redstorm sparker den lige det

REDSTORM er crap. Hele idéen med automatisk OC holder ikke en brik. Man vil i
mange tilfælde opleve at ens computer kan starte og boote helt ind i Windows,
hvorefter den crasher. Man kan kun afgøre, hvad max OC er ved at lade maskinen
køre i længere tid ved fuld load.

REDSTORM er med andre ord ikke noget, man bør vælge sit bundkort ud fra. Mere
generelt kan man sige at man bør vælge et bundkort udstyret med KT133a chipsæt,
når det nu SKAL understøtte SDRAM.

Personligt har jeg haft megen glæde af EPox 8KTA3+ og ASUS A7V133.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-12-01 21:33

Vælg et hvor du kan stille klokken og datoen rigtigt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 13-12-01 22:16

Vælg et hvor du kan stille klokken og datoen rigtigt.
*LOL*

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 13-12-01 23:44

Hvis det var mig så vil jeg holde mig til soltek da det er et billigt mb og
rigtigt stabilt, især til oc hvis det er det du vil, og så følger der også
gode software programmer med. så helt klart et mb man kan være bekendt at
invisterer i.

Rasmus Ipsen <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c191a57$0$52958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-12-01 14:41

SNIP

There can only be one

Epox 8kta3+ pro er det ultimative OC board ;)

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 15-12-01 13:59

Abit holder!