Kabelmodem i netværk
Fra : Bongis

Dato : 13-12-01 16:59

Er der nogen der har erfaring med deling af Kabelmodemforbindelse
mellem et lille nætværk ??? jeg køre WIN2000 og ville gerne kunne
smide min anden maskine på også.. jeg har prøvet med hub men
Kabelmodemet vil kun afgive en DHCP adresse til en maskine... Min
udbyder er TDC gennem kabel TV..
Det ville være kanon med en beskrivelse af metode..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-01 17:08

Thu, 13 Dec 2001 16:59:16 +0100, skrev Bongis
<bongis@oncable.dk>:

>Er der nogen der har erfaring med deling af Kabelmodemforbindelse
>mellem et lille nætværk ?

Prøv i news:tele.kabelmodem eller news:dk.edb.netvaerk.

Kabelmodem har ikke noget xdsl at gøre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : JK

Dato : 17-12-01 16:05

"Bongis" <bongis@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyder er TDC gennem kabel TV..
> Det ville være kanon med en beskrivelse af metode..

Du kan evt. få fat i et program, som kan dele forbindelsen - evt. WinRoute
(som indeholder en DHCP) - der findes iøvrigt et utal af dén slags
programmer, som kan dét du efterspørger - heriblandet også programmer som
WinGate og WinProxy.

Ulempen ved den ovenstående løsning er imidlertid, at du er nød til at lade
en ´server´-pc stå tændt, hvis du skal kunne anvende forbindelsen på de
andre computere... - måske du har en lidt ældre PC, som du kan lade være
server ?

/JK