Depression
Fra : Helle Nielsen

Dato : 13-12-01 16:13

Hejsa.

Er der nogen i denne gruppe som lider af depression som jeg?
Jeg er en pige på 19 år som for et års tid siden gik konstateret svær
depression. Jeg gik i behandling hos en psykolog men efter et par måneder
sagde kommunen stop til at bevillige timerne. Samtidig med psykolog
behandlingen modtog jeg Cipramil 10 mg dagligt men var hurtigt oppe på 30 mg
Cipramil dagligt som jeg stadig tager. Jeg føler det sådan lidt underligt at
jeg bare skal stoppes med nogle piller - og spørger jeg min læge siger hun
jeg bare at jeg skal fortsætte med at spise dem...men hvor længe??

Hvad gjorde I?

Hilsen Helle

Fra : Jacob

Dato : 18-12-01 12:42

> [...]
> jeg bare skal stoppes med nogle piller - og spørger jeg min læge siger hun
> jeg bare at jeg skal fortsætte med at spise dem...men hvor længe??

Prøv at kigge på netdoktors hjemmmeside der har de fremragende forum, med
mange brugere

http://makeashorterlink.com/?H13F25C3 (link til forummet)

--
Jacob

Fra : Sanne Otte

Dato : 25-12-01 02:36

> [...]
> jeg bare skal stoppes med nogle piller - og spørger jeg min læge siger hun
> jeg bare at jeg skal fortsætte med at spise dem...men hvor længe??

Har selv været på Cipramil for depression, jeg fik at vide af min læge jeg
skulle tage det ca. ½ år, da det er den tid man generelt mener en depression
tager, syntes du Cipramilen virker? for så vil jeg da råde dig til at tage
den, men Cipramil, ifølge min læge, virker kun hvis din depression er
biologisk betinget, dvs at du udover at have oplevet noget der udløste
depressionen, samtidig mangler eller har for lidt af nogle stoffer i hjernen
(lidt hurtig forklaring).
Jeg bad selv om at stoppe med cipramilen, jeg havde en klar fornemmelse af,
at jeg var igennem depressionen og min læge var da med på, at jeg prøvede at
stoppe.....

Forøvrigt så er der her en rigtig god side om det at have en depression, der
er også chatroom og forum hvor der er andre ligestillede...
Du er også velkommen til at sende mig en mail, hvis du har andre spørgsmål,
det er en hård proces at komme igennem en depression, men der er lys i den
anden ende.

http://www.depweb.dk/

Mvh
Sanne
sans@abso.adsl.dk

Fra : David Olsen, copymag~

Dato : 06-01-02 15:18

Hejsa

Jeg er selv 20 år og inde i en meget svær depression.

Men - jeg har den holdning at medicin hjælper ik - det kan fjerne
symptomerne, mens man i virkeligheden bør fjerne det som er skyld i ens
depression.

Det er en svær kamp - men jeg lever skam da stadig. Jeg er igang med
"hovedrengøring" i mit liv og det fortsætter nok ca. i et par måneder
endnu - men jeg klaerer det - for jeg VIL klare det.

/david