Internal Server Error
Fra : Ole Madsen

Dato : 13-12-01 14:39

Hvorfor opstår denne fejl når jeg bruger phpMyAdmin?

Ole

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-12-01 15:05

On Thu, 13 Dec 2001 14:39:27 +0100, "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
wrote:

>Hvorfor opstår denne fejl når jeg bruger phpMyAdmin?

Årsagen vil sandsynligvis være nævnt i errorlog'en.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-12-01 16:45

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message news:iA2S7.3198>

> Årsagen vil sandsynligvis være nævnt i errorlog'en.

[Thu Dec 13 16:43:47 2001] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of
script headers: d:/php4/php.exe

Hvad betyder dette?

Ole

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-12-01 22:25

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [Thu Dec 13 16:43:47 2001] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of
> script headers: d:/php4/php.exe
>

> Hvad betyder dette?

Det betyder at scriptet slutter før end det var forventet *G*.

Typiske årsager hertil kan være:
1) Du har glemt at afslutte en streng.
2) Du har glemt at afslutte et scope. ( mangler en } ).
3) Du har glemt at afslutte dit script med ?>
4) Du har glemt at afslutte en parantes (denne vil dog for det meste
give en syntax error).

Jeg har med Perl sågar oplevet, at fejlen kom, fordi jeg ikke havde
konverteret mit perl-script til *nix - jeg formoder derfor, at det også kan
gøre sig gældende den anden vej. (Du har glemt at konvertere dit php script
til windows.).

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-12-01 20:21

Jeg har været så heldig at få en e-mail fra Mogens Meier Christensen ;), men
jeg er overbevist om at det var hans intention at poste den til gruppen, så
her er den:

QUOTE
> Det betyder at scriptet slutter før end det var forventet *G*.

Elller at det simpelthen ikke eksisterer! ;)

En "PHP file not found" bliver ikke som standard til 404 på Apache på Win

med PHP som CGI, men derimod til subj.

> [...]

kan

> gøre sig gældende den anden vej. (Du har glemt at konvertere dit php

Nej, PHP-folkene var smartere end Perl-folkene og kan forstå at linier både

kan afsluttes med "\n" og "\r\n".

Mvh. Mogens

www.momech.dk

"Hvem har sagt at komedie skal være sjovt?"

ENDQUOTE

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-12-01 20:34

On Fri, 14 Dec 2001 20:21:00 +0100, "Per Thomsen" <pert@pert.dk>
wrote:

>En "PHP file not found" bliver ikke som standard til 404 på Apache på Win
>med PHP som CGI, men derimod til subj.

Hm, prøvede lige en Windows med PHP som CGI:

http://127.0.0.1/findesikke.php

Fatal error: Unable to open C:\html\public\findesikke.php in Unknown
on like 0

Eller med HTML'en:

<b>Fatal error</b>: Unable to open C:\html\public\findesikke.php in

Jeg fik dog ikke checket HTTP-fejlkoden, men det er PHP, der spytter
den tekst ud undervejs.

I det hele taget kan jeg kun anbefale at bruge PHP som modul til
Apache til Windows. Nu er der efterhånden ingen undskyldning for andet
(det skal selvfølgelig ikke udelukke, at man også kan have interesse i
at have en CGI-udgave liggende).

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 17-12-01 15:59

> Jeg har været så heldig at få en e-mail fra Mogens Meier Christensen ;),
men
> jeg er overbevist om at det var hans intention at poste den til gruppen,

> her er den:

Ups! Ja det var min mening, undskyld! Jeg ramte CTRL-R i stedet for CTRL-G
;)