Zalman's 5000 serien
Fra : Jesper Kock

Dato : 13-12-01 14:32

Jeg er ved at gøre min computer støjsvag og så ville jeg hører om der er
nogen der har erfanringer med Zalman's 5000 serie af CPU kølere?
Jeg overvejer nemlig at købe 5005'eren til min 1200mhz AMD på et A7V133 så
kan jeg også opgradere til en XP senere uden at skulle skifte andet end bios
og CPU.

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 13-12-01 19:29

Hold dig fra den. Køb hellere en Alpha Pal PAL8045T. Den larmer ligeså
meget, men køler langt bedre.
Du skal alligevel have en køler til at blæse ind på Zalman profilen, og så
kan du ligeså godt smække en Alpha på.

Zalmanen egner sig i det hele taget ikke til Amd processorer, da man bliver
nødt til at bruge en blæser alligevel.

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 14-12-01 00:53

Ja, og det fandt jeg først ud af efter jeg havde brugt 500kr på den. Havde
ellers brugt meget tid på at læse reviews, hvor de roste den til skyerne.
For det første virker manuelen ukomplet, for det andet så er dens såkaldte
super silent mode *ikke* silent! Så tænker man, det må være uden blæser...
ikke nogen god ide!

Blæseren er allerede gået i stykker, efter bare 2 måneder, hvor den ikke
engang har kørt på fuldstyrke - sigh!

Men jeg vil prøve og se om jeg ikke kan reparere den med en Pabst,

Isaack

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 14-12-01 01:08

In article <3c18adce$0$67512$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jesper.kock@mail.dk says...

> Jeg overvejer nemlig at købe 5005'eren til min 1200mhz AMD på et A7V133 så
> kan jeg også opgradere til en XP senere uden at skulle skifte andet end bios
> og CPU.

Alpha 8045 er knaldgod og støjsvag. Jeg har selv sådan en og er meget tilfreds
med ydelse og støjniveauet :)

Ang. A7V133 skal du være opmærksom på at det kun et specielle revisioner af
boardet, der kan tage XP CPU'er - 1.05., mener jeg.
--
/Søren

Husk, Google er din ven :)