Farvel til Orange
Fra : Deaster

Dato : 13-12-01 11:33

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13038

Så er der kun CC, Tiscali og TDC tilbage.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-12-01 12:33

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13038
>
> Så er der kun CC, Tiscali og TDC tilbage.

Men hvor længe går der før Orange opsiger nuværende kunder, eller hvilken
service vil de kunne opleve i fremtiden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-12-01 13:27

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en
[KLIP]
> Men hvor længe går der før Orange opsiger nuværende kunder, eller hvilken
> service vil de kunne opleve i fremtiden.

Vides ikke, men de siger da at de vil overholde deres kontraktlige
forpligtigelser. Det betyder vel blot at kunderne kan siges op med den
varsel der er angivet i kontrakten/forretningsbetingelserne for det
pågældende produkt.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-12-01 00:25

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forpligtigelser. Det betyder vel blot at kunderne kan siges op med den
> varsel der er angivet i kontrakten/forretningsbetingelserne for det

Der er kommet en modificeret udmelding.

Alle produkter skal gennem en analyse, for at finde ud af hvilke der skal
standses og hvilke der evt skal fortsætte.
Indtil da er der kundestop på alle produkter, undtagen mobil-siden.

Om produkterne fortsætter eller de bliver afviklet...det vides ikke endnu.

Mvh HAA.
www.ultraviking.dk/disclaimer
'The future is bright...the future is...bright ??"

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 16-12-01 16:14

On Thu, 13 Dec 2001 11:33:14 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13038
>
>Så er der kun CC, Tiscali og TDC tilbage.

Det gør de også, jeg gik her og regnede med at jeg skulle have deres
ADSL+fastnet telefon hos dem (havde det som en pakkeløsning), men nu
skal jeg ikke have noget hos dem, heller ikke min mobil, som der også
skulle flyttes over til dem.

Så nu er de droppet.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Deaster

Dato : 16-12-01 20:24

"Jan Henning Larsen" <janhlarsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ADSL+fastnet telefon hos dem (havde det som en pakkeløsning), men nu
> skal jeg ikke have noget hos dem, heller ikke min mobil, som der også

Ja dem har gudskelov også droppet.

Fra : Brian Ibsen

Dato : 16-12-01 16:57

> Så er der kun CC, Tiscali og TDC tilbage.

Så er det spørgsmålet om det bare er endnu et tegn på at markedet er presset
og at folk nok ikke skal forvente størrel pris nedsættelser på xDSL
produkter :))

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-12-01 22:46

Hej

"Brian Ibsen" <flyinghigh@mailme.dk> wrote:

>Så er det spørgsmålet om det bare er endnu et tegn på at markedet er presset
>og at folk nok ikke skal forvente størrel pris nedsættelser på xDSL
>produkter :))

Under alle omstændigheder er det i allerhøjeste grad usundt for
konkurrencen mellem udbyderne, og dermed for os som brugere af deres
produkter.

Jeg tror ikke vi skal forvente større prisnedsættelser på ADSL,
ihvertfald ikke før det bliver dikteret eet eller andet sted fra,EU har
vist gang i nye fælles regler pt. men den slags tar' jo tid, i
mellemtiden er der nok dukket en række nye teknologier op.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-01 23:19

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke vi skal forvente større prisnedsættelser på ADSL,
> ihvertfald ikke før det bliver dikteret eet eller andet sted fra

Med hvilken ret skulle det ske og af hvem?
Svarer i høj grad til at diktere max-priser på fx klipning

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Brian Ibsen

Dato : 17-12-01 17:39

> Med hvilken ret skulle det ske og af hvem?
> Svarer i høj grad til at diktere max-priser på fx klipning

Jeg tror heller ikke på at f.eks. EU kunne fastsætte nogle priser..
Måske hvis det var et produkt som udbyderne tjente styrtende med penge på..
Men som det ser ud idag er det vist en balancegang bare at tjene på ADSL..
Allerede fra integrering af en kunde har vi problemet. Det kunden betaler
for oprettelse kan jo på ingen måde betale for de faktiske udgifter som
ISP'en har ved at integrere kunden..
Jeg ved ikke hvornår diverse isp'er har beregnet break-even til at være..
men jeg ville gætte på 6 mdr...

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 17-12-01 21:04

It seems Brian Ibsen wrote:
> Jeg ved ikke hvornår diverse isp'er har beregnet break-even til at være..
> men jeg ville gætte på 6 mdr...

Den valgte båndbredde og forbrugsmønster spiller bestemt ind på hvornår
break-even, men det drejer sig om en del mere end 6 måneder.

--
Kasper Mejlgaard, CC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 21:13

"Brian Ibsen" <flyinghigh@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Måske hvis det var et produkt som udbyderne tjente styrtende med penge
på..

Er det forbudt at tjene penge?

> Jeg ved ikke hvornår diverse isp'er har beregnet break-even til at
være..
> men jeg ville gætte på 6 mdr...

Jeg gætter på at du gætter forkert

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Brian Ibsen

Dato : 17-12-01 22:39

> Er det forbudt at tjene penge?

Nejda... Jeg siger heller ikke at jeg syntes sådan et "krav" ville være
en god ting.. Bare at jeg godt kunne forstille mig at de kunne finde på
det...

> Jeg gætter på at du gætter forkert

Jae, det er meget muligt at jeg har sat det alt for lavt.. Hvilken jo
sådan set bare gør sagen mere kritisk...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-12-01 23:24

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Med hvilken ret skulle det ske og af hvem?
>Svarer i høj grad til at diktere max-priser på fx klipning

Ja, det er jo et "godt spørgsmål", men nu har EU det jo med selv at lave
"retten" til dit og dat, og netop i disse dage har der været en del
skriveri om nye regler primært omkring øget og billigere adgang til "rå
kobber", og andre udbyderes net, noget som tydeligvis stadig halter i de
fleste lande, med det ene formål at få prisen ned for slutbrugerne,
disse regler bliver ens for hele EU.

Med hensyn til at diktere max-priser, så gør myndighederne det jo
allerede i stor stil, måske endnu ikke på ADSL, men teleselskabernes
aktiviterer iøvrigt.

Hovedformålet med det nye tiltag er som nævnt at Europæerne skal have
billigere teleydelser, herunder adgang til internettet, og en måde at
regulere det på kunne jo, ud over at diktere max-priser, være diverse
former for tilskud/fradrag osv. Altså behøver det ikke direkte at være
teleselskaberne der skal 'betale' men resten af samfundet på den ene
eller anden måde.

Og nej, jeg poster ikke nogle links til ovenstående her

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-01 23:34

> Med hensyn til at diktere max-priser, så gør myndighederne det jo
> allerede i stor stil, måske endnu ikke på ADSL, men teleselskabernes
> aktiviterer iøvrigt.

Hvilket en enig telebranche gerne ser ophøre.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-12-01 12:50

Martin> "Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse
Martin> news:l55q1uc2t9o6elj7dodfvt30ccd74sjli0@193.88.15.213...
> [...]

Martin> Med hvilken ret skulle det ske og af hvem?
Martin> Svarer i høj grad til at diktere max-priser på fx klipning

Ja. Eller Taxi kørsel. Eller tandlægebehandling.

Max priser kan give mindre konkurrence.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>