Problemer med mange poster i en stored pro~
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-12-01 10:50

Hej

har en stored procedure på en MS SQL server 2000.

Jeg har en kæmpe stor query som løber en masse produkter igennem og joins
til både højre og venstre.

Min SP (stored procedure) returnere ikke fejl men springer af mystisk
årsager nogle af posterne over.
Vælger jeg kun at selecte en af produkt grupperne kommer der fint det/de
produkter med som den springer over når jeg køre alle produkt grupper
igennem på engang.

Nogen der har nogle gode forslag til hvad pokker det kan skyldes og hvordan
jeg sådan lige løser det?

/Thomas

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 13-12-01 13:31

Poster din kode?

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-12-01 14:34

"Nis Jorgensen" <nis@dkik.dk> wrote in message
> Poster din kode?

Desværre så ville jeg blive nød til at slå alle ihjel der læser denne NG
eller selv blive nakket af min chef

/Thomas

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 13-12-01 15:35

On Thu, 13 Dec 2001 14:33:37 +0100, "Thomas Nielsen"
<thomas@websup.dk> wrote:

>"Nis Jorgensen" <nis@dkik.dk> wrote in message
>
>Desværre så ville jeg blive nød til at slå alle ihjel der læser denne NG
>eller selv blive nakket af min chef

Hvis du ikke vil fortælle os hvad du gør, hvordan kan vi så fortælle
dig hvad du gør galt?

Anyways, for 600 i timen skal jeg nok underskrive en NDA.

Fra : Klaus

Dato : 14-12-01 11:28

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in

> [...]
> grupper igennem på engang.
>
> Nogen der har nogle gode forslag til hvad pokker det kan skyldes og

Hej Thomas,

prøv at tjekke dine tabeller, som du joiner, om de indeholder data, og om
joinen medtager data.
Det sker af og til for mig at der ikke er data i tabel langt ude til højre,
og så kommer poster fra hovedtabellen ikke med fordi joinen kun viser alle
de poster som har værdier i begge (eller alle joinede) tabeller.
Du kan prøve at lave din sp i fx. Access og når den virker, klipper du
SQL'en over i din sp.

/Klaus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-12-01 15:25

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in message

> Nogen der har nogle gode forslag til hvad pokker det kan skyldes og
hvordan
> jeg sådan lige løser det?

Brugt PRINT 'Den kom med' p[ udvalgte steder i din logik
Har du erklæret din variabler ét sted i koden
Hvad med JOIN problematikken

Det bedste du kan gøre at bryde koden ned i mindre bider - systematisk!
For derefter stykke tingene sammen igen - og teste hver gang i eny ting
bliver tilføjet - systematisk!

Det er sandsynlig en logisk "fjolle" fejl et sted i din kode

mvh/Peter Lykkegaard