Hvordan tjekkes for hvilken server siten l~
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-12-01 10:42

Jeg har en site, som jeg tester på min localhost og uploader til min
udbyder. Det sker flere gange om dagen, og derfor ville jeg være glad, hvis
jeg ikke hver gang skulle ind og ændre min db-opkobling. Der må være en måde
at teste hvor filen/siten ligger og ud fra dette vælge hvilken af de 2
mulige opkoblinger der skal bruges. Det drejer sig om disse:

<%
'sådan skal opkoblingen se ud, når jeg er på localhost:
'''DB = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data
Source="& Server.MapPath("/get2you/forum/database.mdb")

'sådan skal den se ud, når jeg er hos min udbyder - Azero:
DB = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data
Source="& Server.MapPath("/forum/database.mdb")
%>

Hvordan skriver jeg en if-sætning, hvor jeg - tror jeg - anvender nogle
servervariable, så jeg ikke hele tiden skal ind og udkommentere den ene af
disse forbindelser?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-12-01 10:43

> [...]
> at teste hvor filen/siten ligger og ud fra dette vælge hvilken af de 2
> mulige opkoblinger der skal bruges. Det drejer sig om disse:

Jeg har et lignende setup, hvor et site både kører lokalt og på et webhotel.
Jeg har bare smidt min connection-string i en include-fil. Lokalt har jeg så
én version af include-filen, og på webhotellet en anden. Nemt og enkelt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-12-01 14:07

Jakob Munck wrote:

> Hvordan skriver jeg en if-sætning, hvor jeg - tror jeg - anvender nogle
> servervariable, så jeg ikke hele tiden skal ind og udkommentere den ene af
> disse forbindelser?

Normalt lægger man disse oplysninger i global.asa - man kan så have en on-line
og en off-line version. Det svarer lidt til forskellige include-filer, men er -
i hvert fald teoretisk - marginalt hurtigere.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Niels

Dato : 14-12-01 11:56

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at teste hvor filen/siten ligger og ud fra dette vælge hvilken af de 2
> mulige opkoblinger der skal bruges. Det drejer sig om disse:

Hvorfor ikke gøre det på samme måde som din udbyder? Så slipper du for at
skulle tænke på at have 2 forskellige scripts?

--
Niels Henriksen
Systemudvikler