OnStream
Fra : Tumlehund

Dato : 13-12-01 09:22

Er der nogen, som har erfaringer med disse drev? Jeg er på udkig efter et
backup drev, og havde oprindeligt sat mig for at købe et HP vs80. Nu er jeg
dog faldet over nogle produkter fra OnStream, og kunne godt tænke mig høre,
om I kender noget til disse drev?

Det er især ADR50 (SCSI) og ADR2.60 (IDE) jeg har kig på - ADR50 er, så vidt
jeg ved, noget ældre end ADR2.60, men de minder vidst meget om hinanden.
Hvis ADR2.60 var SCSI, ville det så have noget betydning for hastigheden,
eller på anden vis overgå IDE-udgaven?

Fra : Thïngmand

Dato : 13-12-01 10:31

> Er der nogen, som har erfaringer med disse drev?

Jeg har det sidste års tid kørt med et DI30 (IDE) og det har fungeret
upåklageligt. Ført brugte jeg det medfølgende software, men efter skift til
Win2000 brugte jeg Windows indbyggede - begge dele virkede fint.

Hastigheden har ikke den store betydning for mig, da den har hele natten til
at lave backup...

Hvis jeg skulle købe et drev i dag, ville det blive ADR2 60 IDE.

Fra : Tumlehund

Dato : 13-12-01 13:09

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message

> [...]
til
> at lave backup...
>
> Hvis jeg skulle købe et drev i dag, ville det blive ADR2 60 IDE.

OK, den software der fulgte med, er det den samme som den der følger med det
ny ADR2.60? Hvad har du back'et up med drevet? Er det kun data fra den
maskine drevet sidder i?

Hvorfor ville du vælger ADR2.60?

Fra : Thïngmand

Dato : 14-12-01 08:47

> OK, den software der fulgte med, er det den samme som den der følger med
det
> ny ADR2.60?

Det vil jeg tro - der er muligvis en lidt nyere med til 60'eren

> Hvad har du back'et up med drevet? Er det kun data fra den
> maskine drevet sidder i?

Jep - ca. 10 GB hver nat

> Hvorfor ville du vælger ADR2.60?

Hastighed / kapcitet (ikke fordi jeg har brug for større hastighed /
kapicitet, men for at være lidt fremtidssikret)

Dette er dog uden at have set prisen...

Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 13-12-01 14:56

Hej

Jeg har haft et USB30 siden det kom frem. Fungerer udemærket, men softwaren
har drillet lidt på min W2K platform, (booter en gang imellem så jeg er
på jagt efter noget andet.
Det kan også være at det er det FreeCable software man skal anvende der
driller, ved det ikke.

mvh Lars