usb-net
Fra : M.S.P.

Dato : 13-12-01 03:27

Hej.
Jeg har selv et alm. netværk og er på det rene med det, men en kollega til
mig vil gerne have et usb-netværk mellem to maskiner (win me).
Hvad skal der bruges af kabler / software og netkort?
Jeg er helt blank på dette område, er der nogen der kan hjælpe mig igang med
dette?

Mogens

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-12-01 10:05

> Hvad skal der bruges af kabler / software og netkort?

Du kan købet et specielt kabel der er lige til at sætte i de to computere.
Det koster ca. en plovmand og så er du kørende.

--
/Anders Majland

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-12-01 10:49

"M.S.P." <ms@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad skal der bruges af kabler / software og netkort?
> Jeg er helt blank på dette område, er der nogen der kan hjælpe mig igang med

Der findes et specielt USB-kabel til 3-400 kr med en "dims" på midten af kablet.
Med det kan man forbinde 2 pc'er via USB-porten og derefter kan man udveksle
filer gennem kablet. Nødvendig software leveres, såvidt jeg husker, sammen med
disketten, og måske er softwaren allerede inkluderet i WinME.

Jeg véd dog ikke om der derudover er andre netværksfunktioner til rådighed, som
fx deling af internetforbindelse, eller om man er nødt til at forbinde pc'erne
via netkort og (crossed) netværkskabel for at opnå det.

Claus

Fra : M.S.P.

Dato : 13-12-01 13:11

> [...]
med
> disketten, og måske er softwaren allerede inkluderet i WinME.

Sådan et kabel har jeg, det er ikke tilstrækkeligt da internetdeling
mangler.

> [...]
pc'erne
> via netkort og (crossed) netværkskabel for at opnå det.

Det er det jeg vil opnå.

Mogens

Fra : Bo Simonsen

Dato : 14-12-01 16:19

On Thu, 13 Dec 2001 10:49:04 +0100, Claus E Beyer wrote:

> [...]
> rådighed, som fx deling af internetforbindelse, eller om man er nødt til
> at forbinde pc'erne via netkort og (crossed) netværkskabel for at opnå

Well well well det burde da være underligt at NAT ikke burde virke (kan
være det ikke er understøttet af M$, men ellers findes der jo winroute
e.l.), hvis skitet kan køre TCP/IP.

Bo Simonsen

Join the GNU revolution!

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 13-12-01 17:28

Telebutikken har nogen "dimser", som angiveligt er
"trådløst" USB-netværk. Der er 2 dimser i pakken,
som IKKE sidder sammen. Jeg mener prisen er
800-1000 kr. for et sæt.

Ivan