BIOS problemer med A7V133
Fra : Allan Lyckegaard

Dato : 13-12-01 00:43

Når jeg starter min PC begynder den at "detecte" min Ultra DMA 100 BIOS, men
skriver efter nogen tid:

Ultra DMA 100 is not not installed because there are no drives attached

Derefter starter mit styresystem som det skal.

Jeg har et ASUS A7V133 motherboard med 1.33 GHz Athlon processor.

Hvad er galt? Nogle forslag?

Allan

Fra : Ole Axelsen

Dato : 13-12-01 01:18

"Allan Lyckegaard" <allan@lyckegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derefter starter mit styresystem som det skal.
>
> Jeg har et ASUS A7V133 motherboard med 1.33 GHz Athlon processor.

Prøv at tjekke jumper 13 og 14. På nogen udgaver af A7V133 skal de sidde
anderledes end manualen foreskriver.

Ole Axelsen.

Fra : JSM

Dato : 13-12-01 17:34

> [...]
>
> Derefter starter mit styresystem som det skal.
>
> Jeg har et ASUS A7V133 motherboard med 1.33 GHz Athlon processor.

Måske et lidt dumt spørgsmål, men har du nogen drev tilsluttet ATA100
controlleren ?

mvh
JSM