Cisco677 på Netexpress1
Fra : Lasse Elbek

Dato : 12-12-01 22:35

Kan det lade sig gøre at få en Cisco 677 til at virke på en NE1 ?`

Jeg har prøvet at sætte vci til 101 som man skal sætte atm kortet i win2k.
Men cisco'en vil kun have den sat til mellem 0 og 65..
Nogen der har haft success med den router til tdc's net ?

/Lasse

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-01 22:40

"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre at få en Cisco 677 til at virke på en NE1 ?`

Nej. Hvis du gerne vil have bruge din egen router så konverter til NE2
og find en ether-ether router.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Lasse Elbek

Dato : 12-12-01 22:55

> "Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej. Hvis du gerne vil have bruge din egen router så konverter til NE2
> og find en ether-ether router.

Kan det ikke på nogen som helst måde lade sig gøre ?
kan du give en lidt mere teknisk forklaring end bare "nej" ? :)

Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.
Men hvis jeg kan sætte min (CC's) router på, kan jeg jo vente lidt med at
købe nyt hw og få det bedre
til de samme penge.

/Lasse

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-01 22:57

> Kan det ikke på nogen som helst måde lade sig gøre ?

Ikke svjv.

> kan du give en lidt mere teknisk forklaring end bare "nej" ? :)

Den router bruger Alcatel DMT-chipset.
TDC bruger Texas
(så vidt jeg husker)

> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..
> Jeg skal have sat en server op, som skal være router/ftp/http, mm.

Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Lasse Elbek

Dato : 12-12-01 23:03

> Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router

Det var også det jeg havde tænkt mig/skrevet :)
Takker for det lidt mere teknisk svar.

/Lasse

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-12-01 23:16

On Wed, 12 Dec 2001 22:57:28 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke svjv.

> Den router bruger Alcatel DMT-chipset.

Det er nu et ADI chipsæt i 6xx serien, i Soho77 og ADSL WIC's er det et
Alcatel chipsæt.

> TDC bruger Texas
> (så vidt jeg husker)

Faktisk så kan Cisco's Alcatel baserede routere godt få link mod Siemens
version 2 (og Ericsson) hvis de kører på en POTS linie, jeg ved ikke om
det samme gælder for ADI chipsættet.

ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren

> Du kan evt. forbinde serveren direkte og lade den være router

Det vil nok være det smarteste.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-01 23:25

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Siemens
> version 2 (og Ericsson) hvis de kører på en POTS linie, jeg ved ikke

Ja, det mente jeg nok jeg havde hørt om, men jeg var ikke sikker.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-12-01 23:48

On Wed, 12 Dec 2001 23:24:33 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det mente jeg nok jeg havde hørt om, men jeg var ikke sikker.

Men rækkevidden er mig bekendt mindre end med originale modem's.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-12-01 23:27

In article <slrna1fl82.2jij.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren

Jo.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Winning isn't everything. It's the only thing.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-12-01 23:49

On Wed, 12 Dec 2001 22:27:10 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Jo.

Ok - så er der en teoretisk mulighed for at det skulle kunne
bringes til at virke, hvis man finder den rigtige pvc ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-01 23:42

> Ok - så er der en teoretisk mulighed for at det skulle kunne
> bringes til at virke, hvis man finder den rigtige pvc ...

ADI-chipsettet kan også bruges mod TDC's udstyr?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-12-01 12:10

On Wed, 12 Dec 2001 23:41:49 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
> ADI-chipsettet kan også bruges mod TDC's udstyr?

Det var en antagelse - aner det ikke jeg har aldrig prøvet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Elbek

Dato : 13-12-01 11:56

> ne2+3 er PPPoE og det er bridged ethernet frames der kommer over
> ATM'en, det tror jeg slet ikke du kan konfigurere i 677'eren

Det er nu ikke så svært at komme til at køre atm istedet for ethernet ;)

well, jeg får det om 5 dage, så skal jeg da lige prøve om det kan lade sig
gøre.
Men hvis der var en der havde en guide ville det være fedt :)

/Lasse

Fra : Morten B

Dato : 13-12-01 20:47

"Lasse Elbek" <lasse.elbek.no.spam@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har bestilt en ne3, som jeg får d. 18..

NE3... er der noget der har forbigået min næse?

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-12-01 20:54

"Morten B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> skrev i en meddelelse
> NE3... er der noget der har forbigået min næse?

NE2 uden router...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Morten B

Dato : 14-12-01 04:29

> NE2 uden router...

Det kan man jo også kalde NE1 som ender i ethernet.....

Whatever. Gør ikke den store forskel

/Morten