MØG IRRETERENDE KANONSLAG!!!!
Fra : Lars Bach

Dato : 12-12-01 21:41

Nu har jeg siddet anden aften i træk oppe under loftet sammen med min
vovse. De forbandede kanonslag eller rør bomber eller hvad det nu er.
vores vinduer står og buldrer men der er ingen folk at se udenfor, så
selvom de står langt væk er det så huset ryster.

Vores hund stak af sidste år til nytår og var væk i tre dage , siden da
har han været så nervøs over fyrværkeri - det er der jo absolut ikke
noget at sige til. Så iaften tog jeg beslutningen at ringe til politiet.
De blev meget glade for opringningen og sendte en bil ud med det samme.
De fortalte at de meget gerne ville have fat i folk med ulovligt krudt,
så hvis der er andre der tit og ofte sidder oppe under loftet , så kan i
bare ringe til politiet. Det kan jo selvfølgelig godt være at de har
mere travlt i nogle byer hvor de har andet at se til men det lykkedes
altså for mig og nu er der bare dejligt roligt igen - og vigtigst af alt
vovsen er helt rolig ja han sover faktisk nu.
mvh. M. Brask

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-12-01 22:25

Hej Lars,
en hurtig og resolut handling, sådan!
Det er den tid på året, som jo i mange hjem er lig med et mareridt.
Kan godt forstå at du ringende til Politiet og rart at høre at de faktisk
tog sig af dit opkald, hvilket de absolut ikke altid gør.
Er så heldig at have en hund som endnu ikke reagere på skyderiet, men hvor
længe??
Der har ikke været skudt så meget af her endnu, men det som har været skudt
af har været meget kraftigt.

Godt råd og selvom det er tidligt så god jul og forhåbentligt en rolig
nytårsaften.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 13-12-01 11:20

Lars Bach <lbach@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
> vores vinduer står og buldrer men der er ingen folk at se udenfor, så
> selvom de står langt væk er det så huset ryster.

Ja og det er blevet meget værre de sidste år ,men det kan vi jo takke de
åbne grænser for ! det er jo så skønt at vi bare kan rejse frem og tilbage
mellem landene .Og det er jo da også skønt at folk kan rejse ned og hente de
vildeste kanonslag/bomber o.s.v. så børnene rigtig kan sprænge fingrene af,
og hundene kan blive rigtig bange o.s.v. Så mange tak til jer der har stemt
for åbne grænser "ironi"

Fra : Lars Bach

Dato : 13-12-01 14:25

Hej igen.
Jeg læste igår - efter jeg snakkede med politiet, at det ikke var smart at
give hunden beroligende piller nytårsaften? noget med at sanserne var så
svækkede at den faktisk fik det værre fordi den ikke kan reagere som den
normalt ville hvis den ikke var bedøvet. Det kan man jo godt forholde sig
til hvis det er en selv der er "bedøvet" så kan man ikke altid reagere som
man ellers ville. Men hvad gør vi så?
Når han nu er "stemplet" bange for krudt. Det er nok for sent for hans
vedkommende at prøve cd'er osv.
Jeg bliver ihvertfald inde hos ham når det er aller værst kl. 24.00.
Nej hvor jeg bare hader krudt med brag i, jeg føler virkelig med de uvidende
dyr som ikke forstår hvad der sker.
Mvh Mai Brask - God jul og godt nytår til alle jer i ng og jeres vovser.

Lars Bach skriver:

Fra : Sbjeppe

Dato : 13-12-01 14:36

Prøv evt at læse tråden "Fyrværkeri og bange hunde", jeg vil ikke mene at
det
er for sent i forhold til nytårsaften, hunden finder lynhurtigt ud af at
forbinde de høje "knald"/hvin
med en positiv oplevelse!

Mvh. Sbjeps

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-12-01 15:26

Hej Mai,
ups, man kan også være for hurtig :c)
En af mine "hundevenner" har fået et naturmedicin middel fra Dyrehospitalet,
og hun er startet med behandlingen i starten af November måned, og det ser
ud som om det virker, og hendes hund er ikke blevet sløv af det, bare mere
rolig.

Men held og lykke med hvad du nu finder ud af og resten af gruppen ønskes
sæføli også en Glædelig Jul og et Godt Nytår, både 4 benede og 2 benede.

Mvh
Martin & Laika

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 13-12-01 17:36

> [...]
> ud som om det virker, og hendes hund er ikke blevet sløv af det, bare mere

bor - allerværst er det når de smides ind i opgangen og det runger, så man
selv får et mindre chok - Jeg prøver dog at være ganske rolig når der skydes
her om eftermiddagen og fortæller Oliver, at der ikke er noget at være bange
for ....... Det er som om det har hjulpen, men må indrømme, at jeg ikke ser
frem til Nytårsaften med stor glæde !

Vi har købt nogle Baldrian tabletter da det skulle være godt og ikke gøre
hunden alt for sløv -

Hilsen Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-12-01 23:23

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9valg8$nhv$1@sunsite.dk...

> Vi har købt nogle Baldrian tabletter da det skulle være godt og ikke
gøre
> hunden alt for sløv -

Har også gode erfaringer med baldrian især til Wupper men intet kan
næste fjerne Sandras angst for skyts hun er virkelig bange , Dyrlægen
har anbefalet mig at prøve med et nyt naturmiddel han for hjem fra
Australien i løbet af næste uge .. og som man derovre har gode
erfaringer med .. så det prøver jeg nok til Sandra .. og ser hvordan
det hjælper .. prøvede i samråd med dyrlægen stesolid 1 tabl. 5mg. som
så skulle virke efter en halv times tid .. jo tak jo tak .. hunden
blev noget nær hyperaktiv i et par timer og skulle lige prøve det
hele .. næsten som en hvalp .. og så gik gassen af ballonen ... så nu
satser jeg på at prøve det nye produkt til hende .. og kører indtil da
med Baldrian .. hvilken styrke tabletter kører du med og hvad er
doseringen pr. kg hund ... ... ? mvh Ami og

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-12-01 23:40

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9vb9lc$gf4$1@tux.netsite.dk...
> [...]
Dyrlægen
> har anbefalet mig at prøve med et nyt naturmiddel han for hjem fra

osv osv .. der er da i indlæget sneget sig nogle stavefejl med,
skulle måske sende mit tastatur til staveundervisning eller ønske mig
et tastatur der var ekspert i dansk retskrivning ... mvh Ami

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 14-12-01 00:06

> [...]

> så skulle virke efter en halv times tid .. jo tak jo tak .. hunden
> blev noget nær hyperaktiv i et par timer
skyld !!!

> og kører indtil da
> med Baldrian .. hvilken styrke tabletter kører du med og hvad er
> doseringen pr. kg hund ... ... ?
112-225mg droge og har regnet ud, at >>Oliver, der vejer 12 kg skal have 1/4
tablet ad gangen -

Hilsen Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-12-01 00:30

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9vbcal$8ro$1@sunsite.dk...
> 112-225mg droge og har regnet ud, at >>Oliver, der vejer 12 kg skal
have 1/4
> tablet ad gangen -

Hvordan søren er du kommet frem til den udregning .. den dosering jeg
har fået at vide jeg skal bruge hedder 20 mg. pr kg. hund og jeg når
da frem til at du skal bruge omkring 3 tabl. men du har måske hørt en
anden dosering ..??

Jeg bruger Matas Baldrian hvor hvor styrken er det samme som det du
nævner ..
masser af hils fra Ami ..

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-12-01 17:42

> [...]
> har fået at vide jeg skal bruge hedder 20 mg. pr kg. hund og jeg når
> da frem til at du skal bruge omkring 3 tabl. men du har måske hørt en

menneske med en gennemsnitsvægt >>på 60 kg ............. Jeg må indrømme
jeg er meget i tvivl om hvor meget Oliver egentlig skal have og jeg erikke
meget for at eksperimentere med tabletter - omvendt synes jeg det lyder
rimeligt med den dosering?

Hilsen Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-12-01 18:41

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9vfujv$f82$1@sunsite.dk...

> [...]
erikke
> meget for at eksperimentere med tabletter - omvendt synes jeg det

Tja den dosering jeg nævner er den af Anders Hallgren anbefalede
dosering til hunde .. jeg har fået den fordi en af mine veninder er
hundepsykolog og uddannet hos Anders Hallgren og hun gav mig så den
dosering Anders H. anbefalede at man skulle give hunden hver 3. -4.
time ... så jeg vil anse din kvarte tablet du bruger som en form for
medicinmisbrug der i al fald sagtens så kunne undværes hvis du forstår
hvad jeg mener .. mvh Ami ..

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 15-12-01 21:47

> [...]
> time ... så jeg vil anse din kvarte tablet du bruger som en form for
> medicinmisbrug der i al fald sagtens så kunne undværes hvis du forstår

hver 3. - 4. time for at falde til ro?

russiske håndboldpiger (

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-12-01 23:46

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9vgcve$hrf$1@sunsite.dk...
hun gav mig så den

> hver 3. - 4. time for at falde til ro?

Ja der går mellem ½-1 time har jeg fundet ud af inden det virker .. og
vil du så holde det nede skal du nok gi i al fald hver 3-3½ time den
sidste tid nu op til nytår .. dog højest 6 gange dgl. det vil sige du
giver ikke om natten selvfølgelig ...og den dosis skulle netop være
beregnet til nytår osv ...

Din hund vejer 12 kg. og skal altså 20mg x12 =240 mg ........ hvis du
giver hunden 2 tabl. hver gang får den kun 75mg x2 = 150 mg .. så du
burde faktisk mindst op at give 3 tabl. pr gang her i forbindelse med
nytår ... hvis det skal have den rigtige effekt nytårsaften ..
så får den 225 mg og det er jo endda næsten i underkanten .. men prøv
dig frem med 2 talbl ad gangen de næste dage og du skal som sagt give
dem ca. ½ time inden du forlanger de skal virke .. og så kan du jo
altid sætte dosis og antal gange du giver pillerne op efterhånden som
skyderiet tiltager .. tror du ved hvad jeg mener ellers bare send en
mail til mig ...skal lige fortælle dig at Baldrian ikke kan
overdoseres og som sådan er uskadelig ..

lørdagshils fra Ami

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-12-01 14:59

> [...]
> frem til Nytårsaften med stor glæde !
>
> Vi har købt nogle Baldrian tabletter da det skulle være godt og ikke gøre

Hej Pia,
kan ikke huske om det var baldrian tabletter.
Men hun havde prøvet med både lyd CD og deslignende,
og ville under ingen omstændigheder give sin hund noget der bare mindede om
sovepiller el. psykofarmica.
Det "nye" præperat har heldigvis virket.

Kan godt forstå at man som menneske hopper 1 1/2 m op i luften, når der
bliver smidt et kanonslag ind i en opgang, det lyder jo forfærdeligt.
Hunde er underlige, hvis "vi" udviser nervøsitet smitter det faktisk af på
vores hunde, dog er der en ting jeg ikke forstår, min egen hund er bedøvende
ligeglad med store brag, men "meget kraftige mennesker" er hun
tilbageholdende overfor, hmm måske er det derfor jeg aldrig får besøg af
Julemanden ;c)

Giv lige Oliver et hilsen herfra og jeg håber i kommer igennem Nytårsaften
sådan nogenlunde roligt.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Lars Bach

Dato : 14-12-01 15:29

Pia Palmblad Wright skriver:

> [...]
> baldrian og henviste så til vores helsebod her i skive. Så nu får vi at se

De skyder igen idag - ,men igen er der ingen at se øv øv øv !!! Ellers ville jeg
springe ud og give dem sådan en skideballe - det kan virkelig sætte mit pis i
kog det her!
mvh Mai Brask.

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-12-01 20:10

Det er da godt at der er nogn steder politiet gider gøre noget ved sagen. Her
(i Sønderborg) startede skyderiet for en 3 uger siden. Men det er ikke
fyrværkeri importeret fra Tyskland: Der må fyrværkerie tidligst sælges 3
hverdage før d 31/12. Her i landet ligger det allerede i byggemarkederne, og
andre steder. Nu er det så bare at håbe på godt fyrværkerivejr nytårsnat så
lortet kan blive brændt af, ellers fortsætter skyderiet til midten af marts.
Det var måske her i landet der skulle strammes op?

Kim Christensen

--
Posted from 9.ppp1-3.had.worldonline.dk [212.54.69.137]

Fra : Max Larsen

Dato : 14-12-01 10:59

Med hensyn til baldrian, så skal en hund have en meget stor dosis (pr
kg) i forhold til hvad et menneske skal have, for at have nogen
effekt.
Der var også en der skrev om stesolid, der er stort set ikke to hunde
der reagerer ens på stesolid, derfor er det en rigtig god ide at prøve
det af i god tid inden nytårsaften, for at vide om det er noget som
man kan bruge til sin hund.
Naturmedicin/blomstermedicin se her:
http://www.biodyr.dk/bioremedier.htm#5
Med hensyn til Plegicil, som i mange år har været det mest almindelige
at give sin hund nytårsaften, så er der i USA undersøgelser der viser
at Plegicilen FORØGER (!!!) hundenes lydfølsomhed.
Der er flere og flere dyrlæger der i stedet for benytter Citalopram i
tiden op til nytårsaften.

Kærlig hilsen

Max Larsen