Asus A7V problem med mus & tastatur
Fra : Jacob Pedersen

Dato : 12-12-01 21:23

Hej Folkens

Jeg har lige været tilkaldt til akut pc-hjælp

Problemet er at musen og tastaturet er dødt...det er ligegyldigt hvilke vi
bruger..så jeg går ud fra at det er portene på mobo'et den er gal med.
Er der nogen der har prøvet noget lignende, og evt. har en
forklaring/løsning?

--

Best regards
Jacob Pedersen

Fra : orbital

Dato : 13-12-01 09:59

On Wed, 12 Dec 2001 21:22:36 +0100, "Jacob Pedersen"
<jacob@*spam*eculture.dk> wrote:

> [...]
>bruger..så jeg går ud fra at det er portene på mobo'et den er gal med.
>Er der nogen der har prøvet noget lignende, og evt. har en

Ja, det brændte af for mig. Det skete ved, at jeg tog mus og keyboard
af for at bruge det på en anden PC uden at trække power kablet ud af
kabinettet først. A7V er jo med standby og suspend med keyboard
og/eller mus wakeup, så der er spænding på de dele altid.

Så kan man bruge usb keyboard og mus.

Det gjorde jeg i en periode. Så byggede jeg en anden PC, som jeg
bruger nu. Men jeg har fået a7v bundkortet repareret og forbereder en
ny computer med det igen med en TB 1200.

Ved de 2 PS/2 stik-bokse for mus og tastatur står fuze på bundkortet 2
steder. Disse kan være gået (disse sikringer). For mit bundkort var en
smd monteret spole flækket, og portene kom til at virke igen ved at
lodde en lus over 2 komponenter. Sikringerne var altså for træge på
mit bundkort.

mvh

John

Fra : Jacob Pedersen

Dato : 13-12-01 17:32

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> smd monteret spole flækket, og portene kom til at virke igen ved at
> lodde en lus over 2 komponenter. Sikringerne var altså for træge på

Hej John

Mange tak for oplysningen....jeg var ikke klar over at det var så picky med
at man tog det ud mens der var spænding på..for det er nøjagtig hvad han har
gjort.

Hvad koster det at få sådan et lavet?
Den pris skal vejes op mod at købe et nyt i samme stil. Jeg skal nemlig
enten have sendt det til reperation et eller andet sted, eller bare bestille
et nyt til ham, har vi aftalt.

--

Best regards
Jacob Pedersen