Hvem tilhøre ip adressen?
Fra : Bent Skytte

Dato : 12-12-01 20:35

Hej ng
Hvordan er det nu at man finder ud af hvem der ejer ip adressen?
Jeg har været inde på en hjemme side engang hvor man kunne indtaste ip
adressen og så se hvem den tilhøre.
Er der en venlig sjæl, der vil være så venlig at minde mig om hvad adressen
er.
Hilsen Bent

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 12-12-01 20:11

"Bent Skytte" <bskytte@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> adressen og så se hvem den tilhøre.
> Er der en venlig sjæl, der vil være så venlig at minde mig om hvad
Hvorfor bruge en hjemmeside, når du har værktøjer som 'whois' og 'nslookup'?
Eller du har måske ikke Unix/Linux?
Ellers så prøv www.ripe.net

mvh
db

Fra : Bent Skytte

Dato : 12-12-01 21:54

Jeg takker.
Nej Jeg er windows bruger med masser af spam
Hilsen Bent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 21:23

On Wed, 12 Dec 2001 19:34:59 -0000,
> [...]
> Hvordan er det nu at man finder ud af hvem der ejer ip adressen?
> Jeg har været inde på en hjemme side engang hvor man kunne indtaste ip

Det kan man ikke helt. Jeg anvender normalt en kombination af:

traceroute 127.0.0.1 (TRACERT hvis man lever i en 8+3 verden)
whois 127.0.0.1
dig -x 127.0.0.1 SOA
dig +time=60 +trace 127.0.0.1

> Er der en venlig sjæl, der vil være så venlig at minde mig om hvad adressen
> er.

Jeg bruger ovenstående. De burde være tilgængelig i ethvert
styresystem med respekt for Internet og sig selv :)

Fra : Bruun

Dato : 13-12-01 08:31

Hejsa,
> [...]
> adressen og så se hvem den tilhøre.
> Er der en venlig sjæl, der vil være så venlig at minde mig om hvad

Du bruger http://www.ripe.net/whois og skriver : -L <ip-adressen>

Mvh Kim Bruun

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-12-01 19:17

Bent Skytte wrote:

> Hej ng
> Hvordan er det nu at man finder ud af hvem der ejer ip adressen

http://dk./whois.shtml linker til de forskellige whois baser.

Et hurtigt DNS opslag kan fortages på:

http://dk./res2IPno.shtml