tv-out kabel
Fra : Scar

Dato : 12-12-01 18:41

jeg håber det her emne hører under den rigtigt NG,

Mit grafikkort er med tv-out, og mit fjernsyn har tre stik foran, gul, rødt,
hvidt. Jeg ved at rødt/hvid er til audio, det har jeg fixe, det gule er
billede til tv-out, men hvad hedder det kabel som går fra det gule stik til
mit grafikkort ? jeg har et nu, men det er kun 1,5 meter langt (jeg vil have
et længere), kabelet er sort med gult han stik i begge ender, alle de
butikker jeg har henvendt mig hos, de har dem ikke, og ved ikke hvad jeg
snakker om. De har kun dem til scar-stik eller S-vhs.

håber nogen kan hjælpe mig,

på forhånd tak.

Fra : Joe Smith

Dato : 12-12-01 19:01

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-12-01 21:45

On Wed, 12 Dec 2001 18:41:06 +0100, "Scar" <jantran81@mail.dk> wrote:

> [...]
>butikker jeg har henvendt mig hos, de har dem ikke, og ved ikke hvad jeg
>snakker om. De har kun dem til scar-stik eller S-vhs.

Det kabel med gule stik er et composit kabel. Forhandlerne har et stik
med scarstik til at sætte i f.eks. videoen med indgang til composit +
lyd (pris 30 til 70 kr).

Composit kablet laver du selv af et par phono-stik (fås gule) og noget
almindeligt antennekabel, så får du den længde du skal bruge.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-01 09:41

Jeg lavede et 10meter kabel ud af noget telefonledning... virker perfekt ;)

---

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-12-01 00:11

On Fri, 14 Dec 2001 09:41:03 +0100, "Eyvind" <DONT_EVER_SPAM> wrote:

>Jeg lavede et 10meter kabel ud af noget telefonledning... virker perfekt ;)

Så var du heldig, der ikke er noget der støjer i nærheden.

Og venligst en anden gang, Svar venligst under det du svarer på. Klip
også gerne det overflødige væk. Tak.

Poul Erik