Proaccess og flere maskiner ??
Fra : PD

Dato : 12-12-01 17:32

Hej.
Dette er måske et spørgsmål der er "newbie agtigt", men det er jeg faktisk
også....
Jeg har et netværk med 11 maskiner, hvoraf 5 af dem til tider skal kunne
komme på internet.
I øjeblikket har vi en ISDN-LAN ting sat til vores ene switch, og det
fungere meget fint.
Nu har vi så besluttet at få proaccess, da vi kan spare en masse penge på
regningen.
Men hvordan får man det til at fungere lige så godt på de fem maskiner som
det i princippet gør nu ??
Skal man købe en IP-adresse pr. maskine, eller hvordan fungere det.
Mvh.
PD

Fra : PD

Dato : 12-12-01 17:42

Hej igen.

Det jeg er mest i tvivl om er at sådan som jeg forstår det så er en router
til at sammenkoble netværk, og et modem til at bruge på én maskine.

Men hvis jeg ser hos TDC så står der:
Pro@ccess ADSL inkluderer modem samt prækonfigureret router.
Og det er jeg ikke helt med på.

Mvh.
PD

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-12-01 19:57

"PD" <nokia_dvb@get2net.dk> wrote in message

> Men hvis jeg ser hos TDC så står der:
> Pro@ccess ADSL inkluderer modem samt prækonfigureret router.
> Og det er jeg ikke helt med på.

Modemmet er simpelhen den box som kommunikere med centralen. Og den bruges
svjv til alle TDC´s produkter. Også de nye Ericsson´s modems, kan vist
bruges til alle tdc´s adsl produkter, undtaget det de gamle Pro@
forbindelser, som vist kørte over ATM. Hvorimod de nye forbindelser, kobles
op over Ethernet protokol.

Routeren er så den der snakker med modemmet, som sender trafikket videre ud
på dit netværk. At den er prækonfigurede, vil sige at du ikke kan ændre i
opsætningen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-01 17:53

Wed, 12 Dec 2001 17:32:12 +0100, skrev "PD"
<nokia_dvb@get2net.dk>:

>Men hvordan får man det til at fungere lige så godt på de fem maskiner som
>det i princippet gør nu ?

Ved at spørge i gruppen, som er beregnet til dine spørgsmål:

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : PD

Dato : 12-12-01 17:54

Hej.
Undskyld, jeg tog for givet at man vidste sådan noget her i NG....
Den heder da ".udbyder.xdsl" eller ??
Mvh.
PD

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-01 18:10

Wed, 12 Dec 2001 17:53:39 +0100, skrev "PD"
<nokia_dvb@get2net.dk>:

>Undskyld, jeg tog for givet at man vidste sådan noget her i NG....
>Den heder da ".udbyder.xdsl" eller ?

Ja, og her diskuterer man udbydere og deres produkter, men ikke
opsætning af udstyr.

Fra
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>:
(uddrag)

2. Beskrivelse:
Erfaringsudveksling og debat om xDSL forbindelser

3. Fundats:
Formålet med gruppen er at stille et forum til rådighed,
hvor man kan diskutere positive og negative erfaringer med
udbydere af internetadgang via xDSL, deres stabilitet,
ydelser, support og hastighed.

Typiske emner kunne være:
* Gode/dårlige oplevelser med udbydere af xDSL-opkoblinger.
* Diskussion af pris kontra kvalitet hos forskellige
udbydere.
* Hvilke produkter tilbyder en bestemt ydelse?
Uønskede emner:
* Opsætning af routere og andet udstyr som tilsluttes
xDSL-modemet henvises til grupperne dk.edb.netværk og
dk.edb.sikkerhed.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : N/A

Dato : 12-12-01 18:34

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-01 18:34

in article sm3f1u4djrao91fanfb3iat2tjcn3fp0ma@dtext.news.tele.dk, Knud Gert
Ellentoft at knudgert@mail.tele.dk wrote on 12/12/01 18:10:

> [...]
> * Diskussion af pris kontra kvalitet hos forskellige
> udbydere.
> * Hvilke produkter tilbyder en bestemt ydelse?

Og spørgsmålet falder ikke ind under ovenstående? Spørgsmålet går på om det
leverede udstyr tilbyder den funktionalitet som PD ønsker. Det må da være et
spørgsmål om en given ISPs ydelse. Løsn nu slipset så der kan komme ilt til
hjernen igen hr. betjent.

Og lad mig også svare på det oprindelige spørgsmål. Ja en router er beregnet
til at give internetadgang for en flok computere på et netværk. Du skal dog
stadig bruge modemmet for at routeren kan etablere forbindelse.

Modem ----> Router ----> Netværk ----> PC'ere.

Der er altså ikke noget underligt i at du får begge dele. Du kan roligt
bestille Pro@ccess.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : PD

Dato : 12-12-01 19:37

Hej.
Tusind tak for det svar, det kunne jeg da bruge til noget....
Mvh.
PD

Fra : Tumlehund

Dato : 13-12-01 09:32

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> wrote in message
<klip>
>Løsn nu slipset så der kan komme ilt til
> hjernen igen hr. betjent.
<klip>

Ahr, Peter, nu må du holde op - hvad skulle vi dog gøre i denne gruppe uden
Knud til at holde autonome skribenter i ørerne?! ROFL!

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 12-12-01 19:25

PD wrote:

> I øjeblikket har vi en ISDN-LAN ting sat til vores ene switch, og det
> fungere meget fint.

> Skal man købe en IP-adresse pr. maskine, eller hvordan fungere det.

Du sætter switchen til routeren, der følger med pro@ccess forbindelsen,
og så kører alting som nu - bare hurtigere. Hver maskine på indersiden
vil normalt få netkonfigurationen via DHCP-serveren i routeren, men man
konfigurerere dem til at have fast (internt) ip-nummer.

Udad til vil du kun skulle bruge et ip-nummer.

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452