Hvor meget giver overburn ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 12-12-01 17:38

Hejsa
Jeg ville høre om nogle kan fortælle mig hvor meget ekstra man kan få ud af
at overburn'e med f.eks. NERO

650 mb's skiver, og 700 mb's skiver ?

Venlig Hilsen Morten

Fra : Scar

Dato : 12-12-01 18:23

det ved jeg desværre ikke, men jeg vil lige minde dig om at , ved at
overburn Cd'er så formindsker du din brænder's levetid.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 12-12-01 19:40

"Scar" <jantran81@mail.dk> wrote in message
> det ved jeg desværre ikke, men jeg vil lige minde dig om at , ved at
> overburn Cd'er så formindsker du din brænder's levetid.

Det lyder meget skummelt - Kunne du lige henvise til noget dokumentation på
det?

Så vidt jeg ved (og ja, jeg har skrevet et brænderprogram da jeg skulle
bruge et en .net stream baseret løsning) er det eneste du egentlig gør ved
et overburn at ignorere de oplysninger på CD'en der fortæller hvornår det
der kaldes "lead-out" (et antal null-bytes i "enden" af CD'en) senest skal
skrives. Brænderen er dog også klar over hvad CD'en siger, så derfor er det
ikke alle brændere der vil gøre det. Jeg kan da ikke tro at det på nogen
måde kan skade en brænder at brænde lidt længere end normalt!

/Lars

Fra : Fenris

Dato : 13-12-01 08:40

"> > det ved jeg desværre ikke, men jeg vil lige minde dig om at , ved at

Det lyder som om du har hørt mange dårlige sælger slogans.
Hygge

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 13-12-01 19:13

"Fenris" <canislupus@pc.dk> wrote in message

> "> > det ved jeg desværre ikke, men jeg vil lige minde dig om at , ved at
>
> Det lyder som om du har hørt mange dårlige sælger slogans.
> Hygge

Nej jeg har ej - men du fik vist svaret på det forkerte indlæg :)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-12-01 08:29

Morten Simonsen skrev
> Jeg ville høre om nogle kan fortælle mig hvor meget ekstra man kan få
ud af
> at overburn'e med f.eks. NERO
>
> 650 mb's skiver, og 700 mb's skiver ?

Min knægt brænder 690mb på 650mb skiver, selv
om jeg fortæller ham at det ikke kan lade sig gøre...
Han kan til gengæld kun få 705mb ud af vores 700mb
skiver.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : LarsS

Dato : 13-12-01 18:00

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message

> [...]
> om jeg fortæller ham at det ikke kan lade sig gøre...
> Han kan til gengæld kun få 705mb ud af vores 700mb

Det lyder meget rimeligt - jeg har haft 82 min
audio på 80 min cd... ikke meget, men hvis
det er 2 LP'er der varer 82 min er de 2 min. jo
vigtige...
Iøvrigt er der forskel på cd-mærker. Feurio
(audio only) ka måle overburn-mulighed.

/LarsS