submit efter valg
Fra : Sinkbæk

Dato : 12-12-01 17:03

Hej!

Jeg har 100 checkboxes, hvor 5 af dem _skal_ vælges.

Hvordan kan jeg tjekke det med javascript? - Sådan at det først er muligt at
klikke på submit efter at de 5 er valgt.

Mvh.
Thomas Sinkbæk

Fra : simon e. sørensen

Dato : 12-12-01 18:14

On Wed, 12 Dec 2001 17:03:24 +0100, "Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote:

>Jeg har 100 checkboxes, hvor 5 af dem _skal_ vælges.
>
>Hvordan kan jeg tjekke det med javascript? - Sådan at det først er muligt at
>klikke på submit efter at de 5 er valgt.

Lav en javascript-funktion der checker om de fem bokse er valgt og sæt
den til at give retur-værdien true hvis det er tilfældet og ellers
false. Kald så denne funktion via onsubmit. Pseudo-kode:

<script>
function check_submit() {
if (knap1.checked = true && knap2.checked = true) {
return true;
} else {
return false;
}
</script>

<form>
<input type="submit" onsubmit="return check_submit()">
</form>

--
simon e. sørensen (simon@jipe.dk)

Fra : Sinkbæk

Dato : 12-12-01 22:51

Scriptet virker desværre ikke.

Jeg tror i stedet at scriptet skal tjekke om der er valgt 5 boxe af typen
chekbox??