Harddisk installation af RedHat 7.2
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 12-12-01 15:05

Hej NG...
Jeg har fået downloadet de to iso filer som kræves til installation af
RedHat 7.2.
Jeg har også fået lavet en bootdisk.
Men nu kommer problemet så. Installations programmet ser ud til at kunne
håndtere mine iso filer.
I følge RedHat (http://www.redhat.com/download/howto_download.html) er
det muligt at lave en harddisk installation.
Hvad er det jeg gør forkert?
Hvordan skal det gøres?

Mvh. Martin Skou

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 12-12-01 18:19

Nu er jeg blevet lidt klogere på mit problem, men ved ikke rigtigt
hvordan jeg skal løse det.
Som sagt har jeg downloadet de to iso filer (enigma-i386-disc1.iso og
enigma-i386-disc2.iso) til partionen /dev/hda6 med filsystem ext2.
Når jeg så booter installations programmet op vælger jeg /dev/hda6. Den
siger så at den ikke kan finde noget iso images på den partion.
Hvis jeg så skifter vindu kan jeg se at installations programmet har
prøvet at mounte /dev/hda6 som vfat.
Hvad gør jeg ved det?
Laver min ext2 partion om til vfat downloader iso-filerne igen og prøver
at installere igen? Eller er der en mere snedig måde at omgås dette
problem på?

Mvh. Martin Skou

Fra : Ove Lie

Dato : 12-12-01 21:54

Martin Skou Andersen <skou@dyndns.dk> skrev i
meldingsnyheter:3C179188.9080702@dyndns.dk...
> [...]
> Laver min ext2 partion om til vfat downloader iso-filerne igen og prøver
> at installere igen? Eller er der en mere snedig måde at omgås dette

Kan du ikke ved og gå inn i expert instalasjon bare benytte shell (alt+F2)
og mounte den for hånd selv?

Jeg vet ikke da jeg bare benytter 6.2 selv foreløpig.

-Ove

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 12-12-01 22:50

> Kan du ikke ved og gå inn i expert instalasjon bare benytte shell
(alt+F2)
> og mounte den for hånd selv?

Det er ikke muligt at bruge shell i installationen. Vinduet
(ctrl+alt+F2) virker ikke. De to andre vinduer (F3 og F4) indeholder en
log om hvad installations programmet foretagere sig. Det var her jeg
kunne se at mine partioner blev mountet som vfat.

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 13-12-01 07:07

Nu har jeg så fundet ud af yderligere en ting.
Den partion som mine iso-filer ligger på har været en vfat partion, så
lavede jeg den om (kan ikke huske hvordan).
Jeg kan se udfra installations programmet at den vfat partion som jeg
har på drevet (/dev/hda1) bliver uden problemer mountet som vfat. Og de
andre fire ext2 partioner (8-11) bliver fint mountet som ext2.
Så er der to partioner tilbage. De to er 5 og 6 de har været vfat men er
lavet om til ext2, disse to tror installations programmet er vfat partioner.
Hvad kan have gået galt da jeg lavede filsystemet om på disse partioner?
Hvordan retter jeg dette? Der må jo stå et eller andet sted at disse to
partioner er vfat partioner... Har det noget med fdisk at gører?