Homebanking?
Fra : Finn Jensen

Dato : 12-12-01 15:31

Hej,

Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?

Tilsyneladende så kræver bankerne at man benytter Windows og IE/NN.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-12-01 15:52

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?

Banker der bruger BEC virker med Netscape 4. Jeg har en ide om at man
med JSSE også kan bruge BEC's nye interface med browsere, der bruger
Sun Java.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Christian Laursen

Dato : 12-12-01 15:46

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?
>
> Tilsyneladende så kræver bankerne at man benytter Windows og IE/NN.

Jyske Bank virkede med Netscape 4 under Linux, sidst jeg var kunde der.

Christian Laursen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-12-01 16:36

http://www.linux.dk/support/#bank

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-12-01 21:45

Esben Skov Pedersen <kingesben@12move.dk> writes:

> "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in

> http://www.linux.dk/support/#bank

Den liste vil jeg meget gerne se, men der er noget galt:

kim@kanon$ host www.linux.dk
www.linux.dk CNAME linux.dk
linux.dk A record currently not present
kim@kanon$

Kim Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-12-01 21:51

Den 12 Dec 2001 21:45:22 +0100 skrev Kim Hansen:

>Den liste vil jeg meget gerne se, men der er noget galt:

>kim@kanon$ host www.linux.dk
>www.linux.dk CNAME linux.dk
>linux.dk A record currently not present
>kim@kanon$

CNAME betyder bare at man skal bruge det navn i stedet for. Browseren
gør det automatisk, DNS tools gør det ikke.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-12-01 23:22

kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) writes:

> CNAME betyder bare at man skal bruge det navn i stedet for. Browseren
> gør det automatisk, DNS tools gør det ikke.

Det hjælper bare ikke så meget når det navn der henvises til ikke har
nogen A-record.

--
Kim Hansen

Fra : frank damgaard

Dato : 13-12-01 10:26

Kim Hansen <k@oek.dk> wrote:

> Den liste vil jeg meget gerne se, men der er noget galt:

> kim@kanon$ host www.linux.dk
> www.linux.dk CNAME linux.dk
> linux.dk A record currently not present
> kim@kanon$

Hos mig giver den
$ host www.linux.dk
www.linux.dk A 130.225.226.90

Måske prøv en anden DNS server?

--
no signature :)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-12-01 17:09

Finn Jensen skrev:

> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter
> Linux ?

SkandiaBanken virker (men desværre kun med Netscape 4).

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 12-12-01 17:56

In article <ZRJR7.6867$z4.896870@news000.worldonline.dk>, Finn Jensen wrote:
> Hej,
>
> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?
Unibank/Nordea virker i en Java-version til Netscape 4 og 6, og deres Winslows
program kan også køres gennem Wine (det kører bare ret langsomt)...

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : frank damgaard

Dato : 12-12-01 18:26

Jonas Due Vesterheden <jonas@Celeron.vesterheden.dk> wrote:

> Unibank/Nordea virker i en Java-version til Netscape 4 og 6, og deres Winslows
> program kan også køres gennem Wine (det kører bare ret langsomt)...

Men Nordea Online Investering har jeg ikke fået til at virke med mozilla
endnu. Fornylig har de dog ændret det så det virker med Netscape 4 under
Windows, tidligere var det kun MSIE.

Men netbank virker med Mozilla/Sun JRE, dog skal man helst helt lukke
og starte browseren igen inden man logger ind igen på netbanken,
mozilla/JRE har en evne til at crashe hvis man forsøger, og det både under
linux og windows.

--
no signature :)

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-01 11:11

On Wed, 12 Dec 2001 15:30:40 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter
> Linux ?

Jyske Netbank virker med Netscape 4 og Netscape 6.2.1.

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-01 11:11

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 16-12-01 22:20

Troels Arvin wrote:

> Jyske Netbank virker med Netscape 4 og Netscape 6.2.1.

Jyske Netbank virker med alle de linux-browsere jeg har prøvet (og dog -
muligvis ikke med lynx...), dvs. Netscape 4.7X, 6.X, Mozilla 0.9X, Opera
5.X, 6.0tp2 og selvfølgelig også med IE, NS og Opera i Win32 modus...

På den front styrer Jyske bank, som ingen andre...

Mvh
Kenneth

Fra : Morten Grouleff

Dato : 17-12-01 21:09

> [...]

> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?
>
> Tilsyneladende så kræver bankerne at man benytter Windows og IE/NN.

Lån og Spar NEXTBank virker med Netscape 4.75. Der er visse layout
problemer så nogle af knapperne er svære at læse, men det virker.
--
Morten Grouleff.

Fra : dudsen

Dato : 03-01-02 12:46

Finn Jensen wrote:

> Hej,
>
> Hvilken banker som har homebanking kan man bruge hvis man benytter Linux ?
>
> Tilsyneladende så kræver bankerne at man benytter Windows og IE/NN.

Men nogle gange kun tilsyneladene unibanks webbank virker f.eks med
netscape og linux. mozilla kan også godt bruge den men det krever at man
har instaleret java.

Fra : Preben Trærup

Dato : 03-01-02 12:51

dudsen wrote:

> Men nogle gange kun tilsyneladene unibanks webbank virker f.eks med
> netscape og linux. mozilla kan også godt bruge den men det krever at man
> har instaleret java.

Fra Lån og Spar Bank's support side samlede jeg engang denne besked op:

<quote>
Vi benytter ofte et link til Sun's hjemmeside for at undersøge, om en
browser kan afvikle programmeringssproget Java (og altså ikke
Javascript). Linket er:
http://java.sun.com/applets/other/ImageLoop/index.html

Hvis du kan se den "Vinkende mand", virker din browser som den skal
mht. til afvikling af Java.
</quote>

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-01-02 16:01

Preben Trærup skrev:

> Hvis du kan se den "Vinkende mand", virker din browser som den
> skal mht. til afvikling af Java.

Det fungerer måske med Lån & Spar, men ikke med Fælleskassen (som bruger
BEC's applet), hvor jeg sagtens kan se den vinkende man i Mozilla m/java,
men ikke komme ind i selve banken.

Og det lader heller ikke til at appletten virker med Netscape 4.7x mere
(det gjorde den ellers til dels før), så nu har jeg lige fyret min web-
bank og leder efter en ny. Surt, når man ellers er glad for sin bank og
har været kunde i ca. 15 år.

// Klaus

Fra : Preben Trærup

Dato : 03-01-02 16:39

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
Der står altså også ordret, at din browser virker "mht java" _ikke_ om
den
vil garanterer, at du kan bruge deres netbank.

> [...]
> (det gjorde den ellers til dels før), så nu har jeg lige fyret min web-
> bank og leder efter en ny. Surt, når man ellers er glad for sin bank og

Jo! Appletten virker (kan bringes til at virke) med Netscape 4.76,
4.78 har jeg ikke checket mht java, _men_ begge versioner virker
med LSB's netbank (bruger selv 4.78 uden problemer, brugte indtil
28/12-2001 4.76 også uden problemer)

Men udover java, er der også lige denne krølle, som jeg formoder også
gælder for
andre netbanker end Lån og Spar's.

Igen en lille saksning, denne gang fra debat siden (dags dato!) hos LSB.
<quote>
Det er ikke muligt at benytte browserne Netscape 6.0 samt Opera til at
afvikle Internetbank. Det skyldes at disse browsere benytter Sun's
SecurityManager, mens vi underst?tter Microsofts samt Netscapes egen.
Disse to SecurityManagers benyttes i dag af langt de fleste browsere p?
markedet.

Vi har planer om p? et senere tidspunkt ogs? at underst?tte Sun's
SecurityManager, men i ?jeblikket har vi valgt at prioritere andre
opgaver h?jere.
<quote>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-01-02 16:41

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> Mozilla m/java, men ikke komme ind i selve banken.
>
> Og det lader heller ikke til at appletten virker med Netscape 4.7x

Det undrer mig. Min bank, SkandiaBanken, bruger også BEC's applet, og
den virker stadig i Netscape 4.78. Eneste mindre problem er
skrifttypen, der er ret grovkornet. Ved du, hvilken version af
BEC-banken, Fællesbanken bruger? Man kunne jo forestille sig, at
Fællesbanken har installeret en ny version, som SkandiaBanken ikke har
endnu. Jeg kan ikke rigtigt sige hvilken version, SkandiaBanken bruger,
for jeg aner ikke, hvor versionsnummeret vises.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/