SpeedStream 2601 <-- LORT ?!?
Fra : [TBC]Franke

Dato : 12-12-01 12:06

Hej NG,

Jeg har nu efter min egen mening prøvet alt hvad et normalt menneske kan,
for at få åbnet for nogle porte til evt. spil på nettet.

Nu prøver jeg så at spørge her: Jeg vil som sagt gerne åbne nogle porte og
har prøvet at gøre det ved at følge manualen fra efficient. Alt skulle være
i den skønneste orden, men alligevel sker der ikke noget når jeg prøver at
connecte. Efter mange forsøg på at gøre det på en anden måde, bl.a. med
firewall, har jeg fået scannet min forbindelse / ip med et program der
hedder nscan. Dette program siger også at portene forbliver lukkede.

Kan routeren være defekt, eller er der bare noget som jeg fuldstændig kegler
rundt i. TDC mener at svaret findes derude.. de kan bare ikke yde support.
Så jeg beder indtrængende om noget hjælp, inden jeg går amok og kvadrer den
f****** router.

Alle svar er velkomne og sikkert bedre end hvad TDC kan diske op med.

Alex Müller

Fra : Jens U. K.

Dato : 12-12-01 14:21

"[TBC]Franke" <franke@(remove this)mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> connecte. Efter mange forsøg på at gøre det på en anden måde, bl.a. med

Jeg tror det vil være en god ide at give en *uddybende* beskrivelse af, hvad det
egentlig er du har prøvet, så er der nok nogen der har en chance for at komme
med en løsning.

> ... har jeg fået scannet min forbindelse / ip med et program der
> hedder nscan. Dette program siger også at portene forbliver lukkede.

Tjahh, hvis en portscanner påstår at de omtalte porte er lukkede... så er de jo
nok lukkede.

> ... TDC mener at svaret findes derude.. de kan bare ikke yde support.

Kan de ikke, eller vil de ikke?

> Så jeg beder indtrængende om noget hjælp, inden jeg går amok og kvadrer den
> f****** router.

Jeg har hørt rygter om at routeren ikke skulle være så god, men kan *ikke*
bekræfte dem, måske andre kan?

Jeg skal selv til at arbejde med den omtalte router, så jeg håber ikke den er
helt umulig :-/

/Jens Ulrik

Fra : [TBC]Franke

Dato : 12-12-01 14:40

Jeg kan godt prøve at uddybe det lidt mere...

Jeg har prøvet at åbne porte for at kunne spille over nettet. På
spilproducentens hjemmeside får man at vide at portene ligger mellem 26000
og 28000. Hvis jeg så vil åbne disse porte via det webinterface til
routeren, kan man "kun" indtaste intervaller for ind- og udgående porte,
samt navngive den. Men mig bekendt skulle man jo fortælle apparatet at den
skal kigge på et bestemt lan-ip. Det var ihvertfald sådan man åbnede for
port 21 til FTP. Den ligger godt nok under en menu med standard porte, men
der skal man angive en lan-ip. Jeg har dobbeltchecket at min opsætning
stemmer overens med producentens og den opsætning der bliver foreslået på
www.dsl-faq.dk .

Jeg kunne forestille mig at lan-ip nok er det eneste jeg mangler at få
banket ind i den, men hvor skal jeg gøre det???

Og så var der lige et citat fra ADSL-hotlinen: "Vi yder ikke support på
opsætning af routeren, men kan henvise til producenten eller www.dsl-faq.dk
"
Manualen fra producenten kan ikke rigtig fortælle mig noget og dsl-faq har
ikke svar på netop dette spørgsmål.

mvh
Alex Müller