SpeedStream 2601 *#?#¤
Fra : [TBC]Franke

Dato : 12-12-01 11:32

Hej NG,

Kan godt være dette er lidt OT, men jeg har p.t. ikke adgang til
tele.internet.adsl.

Jeg har nu efter min egen mening prøvet alt hvad et normalt menneske kan,
for at få åbnet for nogle porte til evt. spil på nettet.

Nu prøver jeg så at spørge her: Jeg vil som sagt gerne åbne nogle porte og
har prøvet at gøre det ved at følge manualen fra efficient. Alt skulle være
i den skønneste orden, men alligevel sker der ikke noget når jeg prøver at
connecte. Efter mange forsøg på at gøre det på en anden måde, bl.a. med
firewall, har jeg fået scannet min forbindelse / ip med et program der
hedder nscan. Dette program siger også at portene forbliver lukkede.

Kan routeren være defekt, eller er der bare noget som jeg fuldstændig kegler
rundt i. TDC mener at svaret findes derude.. de kan bare ikke yde support.
Så jeg beder indtrængende om noget hjælp, inden jeg går amok og kvadrer den
f****** router.

Alle svar er velkomne og sikkert bedre end hvad TDC kan diske op med.

Alex Müller

Fra : Poul Erik Ladefoged

Dato : 12-12-01 11:47

"[TBC]Franke" <franke@(remove this)mailme.dk> wrote in message
> [...]
den
> f****** router.
>
> Alle svar er velkomne og sikkert bedre end hvad TDC kan diske op med.

Ny ville det måske hjælpe lidt hvis du ville være så venlig at fortælle
hvilke porte det drejer sig om.

Desuden kan du finde en del hjælp på denne udemærkede side.
http://www.dsl-faq.dk/forum/default.asp

MvH
Polleman

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-01 11:49

Wed, 12 Dec 2001 11:31:47 +0100, skrev "[TBC]Franke"
> [...]

>Jeg har nu efter min egen mening prøvet alt hvad et normalt menneske kan,
>for at få åbnet for nogle porte til evt. spil på nettet.

Prøv i news:dk.edb.netvaerk, det er her opsætning af routere m.v.
hører hjemme.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : [TBC]Franke

Dato : 12-12-01 12:05

Hvilke porte der skal åbnes... ja meget gerne de porte der bruges til
3d-spil, typisk 26000-28000. Problemet er der kun, når man selv skal åbne
for porte der ikke er standard. Her kan jeg via webinterfacet ikke finde ud
af hvor jeg evt. skal fortælle den, at den skal pege på mit lan-ip. Dette
gør man jo hvis man f.eks. åbner for FTP.