SPDIF <- ?
Fra : Thomas

Dato : 12-12-01 12:44

Hej,

Jeg har kigget på SoundBlaster Audigy Play'eren...

Jeg skal bruge en digital udgang over til min reciever - og faktisk ikke
andet. Vil det være det bedste kort at vælge?

....men hvad type er

"Analogue/Digital Out (Analougte Center & Subwoofer / 6 channel SPDIF
output)"

?

Det står på deres side som en af stikkene. Kunne forestille mig at det var
det jeg skulle bruge? Men er det coaxielt - eller optisk? Eller hvad er det
for noget halløj?

-

Jeg har også kigget på hoontech's 'SoundTrack Digital XG' med
DigitalBay-I... (1) Den har Coaxiel Udgang.

-

Hvad siger man? Hvad er bedst - og er der noget bedre?

Vil foretrække Coaxielt frem for Optisk da der skal trækkes kablet et godt
stykke...

// Søren

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-12-01 14:12

> ...men hvad type er
>
> "Analogue/Digital Out (Analougte Center & Subwoofer / 6 channel SPDIF
> output)"

Jeg tror kun det er til Creatives egne 5.1 højtaler systemer. Det er
det der på Soundblaster Live Player 5.1 i hvert fald.

> [...]
> det jeg skulle bruge? Men er det coaxielt - eller optisk? Eller hvad er det

Det er vel et minijack stik og dermed ikke optisk.

/Jakob

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 12-12-01 19:41

SPDIF er optisk, mens det bare hedder coxial for den anden type, med
phonostik.

Mit Live kort har kun coxial udgang i form af et jackstick(skide
irriterende),

Isaack