Ekstra Harddisk
Fra : Kasper Madsen

Dato : 12-12-01 09:32

Hej NG
Jeg har lige fået "ny" computer (dvs. min fars gamle PII 400MHz), og jeg har
ikke noget at bruge min gamle computer til så jeg har tænkt på at sætte
harddisken fra den gamle i den "nye" som supplement til den der allerede
sidder der. Mit spørgsmål er så: Kan computeren køre ordentligt med to
harddiske? Eller det påvirker den måske slet ikke, mht. hastighed og den
slags? ... Og sætter jeg bare disken i (den er formateret) og så finder
windows (Win2k) selv ud af at sætte den som "sekundær" disk. Eller jeg er
måske nødt til at installere Windows på begge diske?
På forhånd tak
Mvh Kasper Madsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-12-01 09:38

"Kasper Madsen" <dsl41945@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
allerede
> sidder der. Mit spørgsmål er så: Kan computeren køre ordentligt med to

Uden problemer.

>Eller det påvirker den måske slet ikke, mht. hastighed og den
> slags? ...

Næh...

>Og sætter jeg bare disken i (den er formateret) og så finder
> windows (Win2k) selv ud af at sætte den som "sekundær" disk.

Ja, næsten. Sæt den på samme kabel som den harddisk, der sidder i
systemet nu. Sørg for at jumpe den gamle harddisk til "Slave" eller
"secondary" - det gøres ved at flytte en plasticdims der sidder på
harddisken. Se evt. på klistermærket på harddisken, hvordan jumperen skal
sidde, for at harddisken kører som slave.

Herefter er det bare at tænde computeren, gå ind i bios (tryk på "del")
og tilmelde den nye harddisk ("IDE Hdd Detection", eller hvad det nu
hedder i din nye computer)

Husk at den farvede stribe på fladkablet skal vende over mod strømstikket
på harddisken.

>Eller jeg er
> måske nødt til at installere Windows på begge diske?

Uha nej. Det forvirrrer bare windows

mvh
Peter

Fra : Kasper Madsen

Dato : 13-12-01 08:37

Tak for hjælper. Det gik som smurt i olie
Mvh Kasper Madsen