PC med headset og mikrofon som telefon
Fra : Keld Sørensen

Dato : 12-12-01 07:53

Skulle man ikke kunne bruge pc'en som beskrevet ?

Har du modem, hovedtelefon med mikrofon kan man
vel 'tale i telefon' - men hvordan ?

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 12-12-01 10:01

> Skulle man ikke kunne bruge pc'en som beskrevet ?
>
> Har du modem, hovedtelefon med mikrofon kan man
> vel 'tale i telefon' - men hvordan ?

Når du nu skriver tale i telefon:
1. Mener du så at ringe til en telefon som er tilsluttet det almindelige
telefonnet?
2. Eller blot at tale med en person via Internettet?

Begge dele kan lade sig gøre.

1. kræver dog at du opretter en konto hos én af de firmaer som tilbyder
denne service, eksempelvis www.met2phone.com. Bemærk i øvrigt at du her
betaler minuttakst for dine opkald. En takst som typisk svarer til
lokaltakst i det område/land du ringer til.

2. Kræver blot at du downloader software og installerer det. Her kan du med
fordel kigge på Yahoo Messenger. Bemærk i øvrigt at hvis du vælger den
Amerikanske udgave fre for den danske så kan du også tilslutte tit webcam og
således også transmittere billeder sammen med lyden. Den Amerikanske udgave
finder du her: http://messenger.yahoo.com.

God fornøjelse.
Claus

Fra : Keld Sørensen

Dato : 12-12-01 13:13

Ja, netop din version 1), men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal
have en konto hos et firma !

Det er jeg ikke anderledes end 'den gamle nummersender/dailer' - det
program, der kunne
ringe op, hvor jeg så bare skulle 'tage røret' på min normale telefon.

Nu har jeg jo hovedtelefon/mikrofon på, så hvorfor virker det ikke bare, når
jeg
vel at mærke HAR kaldt det pågældende telefonnr via modemmet ?

I W2K ligger en ny version af nummersenderen vel beregnet til netop dette.

Jeg kan bare ikke få 'hul igennem' til hovedtelefon/mikrofon !

mvh

Fra : Morten Simonsen

Dato : 12-12-01 19:10

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke du kan gøre det via computerens
lydkort, da dette jo kræver at du føre lyden fra modemet ing til computeren
(det er jo modemet og ikke computeren der ringer)
Men hvis du har/køber et voicemodem med mic indgang og hovedtelefon udgang
kan det sagtens lade sig gøre, bare via den gamle nummersender ...

/Morten