Ferie på Samsø
Fra : Torben Madsen

Dato : 12-12-01 01:30

Ferie på Samsø
Vi har nogle planer om at holde sommerferie på Samsø i 2002.
Derfor er vi interesseret i at høre om andres erfaringer med hensyn til
handicapegnede steder, fx hoteller, feriecenter, sommerhus eller andre
muligheder.
Det vi søger, er et sted hvor det er mulig at være når man er afhængig af
el-kørestol. Toilet og badeforhold skal også være i orden, der skal fx være
plads til at bruge en lift på badeværelset.
Men har du ligeledes forslag til små hyggelige steder som er værd at bruge
sin tid på, så lad høre fra dig.

Med venlig hilsen

Torben Madsen

Fra : Birthe Petersen

Dato : 11-03-02 21:18

Torben Madsen <3309390m001@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
> plads til at bruge en lift på badeværelset.
> Men har du ligeledes forslag til små hyggelige steder som er værd at

Jeg var sidste år i sommerhus i "Dronings ferieby" i Grenå. Deres huse
er indrettet til kørestols bruger. Jeg bruger også lift og el-stol.
Hjælpemiddeler kan lånes på stedet. Stedet ligge tæt ved strand, hvor
kørestol kan komme ned, da der er bro over det løse sand.

Jeg håber at dette var en ide til dig.

venlig hilsen
Birthe

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-03-02 15:23

Hej Birthe

Tak for dit svar. Det er på endeligt lykkedes for mig at finde et sted at
være på Samsø. Kan til almen oplysning berette at på øen er et sommerhus som
er specielt indrettet og udlejes. Der udover er der et hotel som har 3
værelser som også kan bruges. Så sommerferien i år bliver i DK.

Hvis ferien skylle holdes på øst siden af det jyske så havde jeg nok taget
til Hou Søsport Center, som er en del af Egmont Højskolen. Har i forvejen
relationer til skolen.

med venlig hilsen

torben