Harddisk.
Fra : Amazing Pudding

Dato : 12-12-01 01:27

Jeg har lige købt mig en ny harddisk. En 60Gb Seagate Barracuda IV
(ST-360021A). Den skulle efter hvad jeg har læst være ret lydløs! Problemet
er at den udsender en irriterende lavfrekvent støj. Hele tiden stigende og
faldende. Lidt som hvis man i det fjerne kan høre sin nabo støvsuge.

Det er ikke fordi den sætter kabinettet i svingninger, for lyden er der også
hvis jeg bare holder disken i hånden (dog ikke helt så kraftigt). Til
sammenligning så siger min anden harddisk,IBM 45Gb 75GXP, stort set ikke en
lyd!

Er der andre der har erfaringer med denne harddisk? Hvis den skal lyde sådan
kan jeg jo dårligt tillade mig at klage, men jeg finder det bare lidt sært.

M.v.h.
A.P.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 12-12-01 02:04

"Amazing Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> skrev:

> [...]
> er at den udsender en irriterende lavfrekvent støj.
> Hele tiden stigende og faldende. Lidt som hvis man
> i det fjerne kan høre sin nabo støvsuge.

Mine første 2 af slagsen støjede også generende meget. Dette program
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/smscan10.exe løste problemet i
første omgang - desværre holdt diskene kun henholdsvis 1 og 2 måneder.
Den første har Seagate nu være 2 måneder om at bytte, den anden har de
kunnet bytte på under en dag!?

De nye diske jeg har fået udsender ikke denne genrende tone, men siger
stadigvæk en helt masse sjove lyde; dog ikke hør'bare inde i et lukket
kabinet.

> Til sammenligning så siger min anden harddisk,IBM
> 45Gb 75GXP, stort set ikke en lyd!

Så må diskene være defekte!
Mine 45GB 75GXPer larmede noget mere end mine Cuda IVer gør.

> Er der andre der har erfaringer med denne harddisk? Hvis
> den skal lyde sådan kan jeg jo dårligt tillade mig at
> klage, men jeg finder det bare lidt sært.

Du har vel sagtens købt dem, netop fordi de var 'næste' lydløse!?
De er jo ikke blandt de bedst ydende og kører meget dårligt i RAID, så
de har jo kun deres lydløshed at sælge på.

--
Rasmus.