CD i tusind stykker
Fra : Jan V

Dato : 11-12-01 19:34

Her i går aftes gav det lige pludselig et ordentlig brag i mit CD-rom drev.

Det viste sig at det var en hjemmebrændt CD der var sprunget i tusind
stykker inden i drevet, et 52 speed Creative. Heldigvis havde drevet ikke
taget skade, men jeg måtte splitte det helt ad, for at rense det.

Og så er det jeg spørger: Er der andre der har prøvet dette ????

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : LarsS

Dato : 11-12-01 19:48

Ja, en bekendt. Med "fabriks-cd" & Plextor40. Sidste
var indenfor garanti-periode og blev byttet på stedet...

/LarsS

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-12-01 20:32

> [...]
> taget skade, men jeg måtte splitte det helt ad, for at rense det.
>
> Og så er det jeg spørger: Er der andre der har prøvet dette ????

Jeg har smadret et Plextor drev pga en label som biblioteket havde sat på.
Da drevet kom op i hastighed lød braget og drevet stoppede.
Jeg kontaktede Plextor og DHL kom og hentede drevet og bragte mig et nyt, og
da jeg ikke var hjemme måtte de lige køre 22 km ekstra for at komme ud til
mit (daværende) arbejde og aflevere det, og det var naturligvis en del af
Plextors service!

Men jeg har aldrig hørt om en skive der smadrede. Jeg har oplevet at de
første noname skiver gik op i limningen og man kunne skralle label siden
af - dataene sidder lige der under, og pladen var selvfølgelig færdig.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-12-01 23:31

"Jan V" <janGARFIELD@vennike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> taget skade, men jeg måtte splitte det helt ad, for at rense det.
>
> Og så er det jeg spørger: Er der andre der har prøvet dette ????
****************

Jep. Skulle lige vippe en PC med 52x speed skive i.
Knustes totalt.

MVH

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-12-01 19:00

On Tue, 11 Dec 2001 23:30:40 +0100, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

>****************
>
>Jep. Skulle lige vippe en PC med 52x speed skive i.
>Knustes totalt.

Når skiven roterer med 52 x ??? omdrejninger er der store kræfter på
spil når man vipper den. Tænk på et gyroskop.
http://www.howstuffworks.com/gyroscope.htm

Spørgsmålet er så om det kan skade en harddisk i drift at vippe
computeren, ikke at skiven eksploderer, men lejerne kan måske tage
skade?

--
Jens

Got a seatbelt on my computer chair... no more ROTFL!!