Lyd fra TV ført over på PC
Fra : Thomas Petersen

Dato : 11-12-01 17:01

Hej

Jeg har en del epsioder af "Casper & Mandrilaftalen" og vil i denne
forbindelse gerne
have kørt lyden fra min video/TV over til min PC, så jeg kan "optage" de
bedste kommentarer
på min computer, som mp3 eller lignende.

Jeg går ud fra, at jeg skal benytte mit lydkorts "line in" stik? Hvilket
program kan
klare dette for mig, så jeg får en ordentlig kvalitet ud af det?

Hvis dette er OT, må I meget undskylde........

Mvh.
TP

Fra : Mogens

Dato : 11-12-01 17:16

On Tue, 11 Dec 2001 17:01:13 +0100, "Thomas Petersen" <tp@mail.dk>
wrote:

>Hvilket program kan klare dette for mig, så jeg får en ordentlig kvalitet ud af det?

Et hvilket som helst "optage" program. Det er selve dit lydkort,
samt ledningen fra videoen som afgør hvordan kvaliteten bliver.

Du har sikkert et lille optage program som fulgte med lydkortet
og det kan sagtens optage i samme kvalitet som selv det dyreste
program du kan finde.

Men ellers kik på Tucows efter en freeware/shareware sound editor.
Cool Edit er en af de bedre hvis du også skal editere lidt i det du
optager.

Mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 12-12-01 06:49

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilket program kan klare dette for mig, så jeg får en
>ordentlig kvalitet ud af det?

Prøv med audiograbber.
http://www.audiograbber.com-us.net/

Leony

Fra : Jacob

Dato : 12-12-01 10:35

> [...]
> klare dette for mig, så jeg får en ordentlig kvalitet ud af det?
>
> Hvis dette er OT, må I meget undskylde........

Jeg ville bruge den indbyggede Lydoptager fra Windows. Hos mig ligger den
her (Programmer ->Tilbehør-> Underholdning -> Lydoptager) ellers kan du gå
ind i tilføj/fjern programmer og under Windows installation installere den.

--
Jacob