Sende emails via ASP ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 11-12-01 15:20

Hejsa, jeg ville høre om det er muligt at sende emails via asp kode, sådan
et de 100% sikkert når frem med det samme (altså, indenfor max. 10 sekunder)

Det jeg skal lave er noget i stil med et random tal, og hvis tallet bliver
1, så skal den sende en mail med een tekst, hvis det bliver 2, en anden
tekst !

?

Venlig Hilsen Morten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-12-01 16:24

On Tue, 11 Dec 2001 15:19:50 +0100, "Morten Simonsen"
<post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Hejsa, jeg ville høre om det er muligt at sende emails via asp kode, sådan
>et de 100% sikkert når frem med det samme (altså, indenfor max. 10 sekunder)

Det kræver da vist, at du kun sender til et lukket net.
Men ellers så er svaret ja, der findes forskellige SMTP-plugins - fx
JMail, AspMail, CDONTS og mange flere, som kan styres v.hj.a. ASP.

>Det jeg skal lave er noget i stil med et random tal, og hvis tallet bliver
>1, så skal den sende en mail med een tekst, hvis det bliver 2, en anden
>tekst !

Jeg håber, det er noget folk skal melde sig til :)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-01 16:32

Jørn Andersen wrote in news:v39c1ug077mfb15gsv2jtfqev4v6vv3qtd@4ax.com:

> Jeg håber, det er noget folk skal melde sig til :)

Nåeh ... det kan da ikke være så galt. Hvis det bliver valgt et tilfældigt
tal, så er sandsynligheden ret lille for, at det enten bliver 1 eller 2 [1]
.... der er jo masser af tal at tage af :)

[1] Self. afhængigt af udfaldsrummet af den givne Rnd-funktion ...

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Morten Simonsen

Dato : 11-12-01 17:18

Det skal saføli ikke bruges til spam nej :)
Det er kun til et privat projekt ...

> [...]
[1]
> ... der er jo masser af tal at tage af :)

Jeg mente et tilfeldigt tal mellem 1 og 2, og uden decimaler, altså 50/50
.... men dette var kun vist som et eksempel, det skal ikke se helt sådan ud
endeligt..

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-01 17:35

Morten Simonsen wrote in

> Jeg mente et tilfeldigt tal mellem 1 og 2, og uden decimaler, altså
> 50/50 ... men dette var kun vist som et eksempel, det skal ikke se helt
> sådan ud endeligt..

et tilfældigt tal imellem 1 og 2 ... uden decimaler ... ?

Fra : Morten Simonsen

Dato : 11-12-01 18:14

> et tilfældigt tal imellem 1 og 2 ... uden decimaler ... ?

INT(RND * 2) + 1

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-01 19:04

Morten Simonsen wrote in news:3c163ee0$0$25378
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> INT(RND * 2) + 1

ok ... prøv lige at forklare mig, hvordan det kan give et heltal imellem 1
og 2 ? Hvordan kan du i det hele taget lave et heltal i det interval ?

Fra : Morten Simonsen

Dato : 12-12-01 10:28

> ok ... prøv lige at forklare mig, hvordan det kan give et heltal imellem 1
> og 2 ? Hvordan kan du i det hele taget lave et heltal i det interval ?

Ej prøv nu lige at tænk lidt logisk selv ik ... det er vel rimelig nemt at
regne ud at jeg mener et helt tal mellem 1 og 2 INKLUSIVE 1 og 2...efter at
jeg har skrevet programmeringskoden for det, skrevet at der er 50 % chance
for hvert udfald osv osv...

Det jeg mente i mit ubetydelige eksempel var at jeg ville sætte koden til,
tilfeldigt at vælge tallet 1, eller tallet 2, som du jo kan se på koden
"INT(RND * 2) + 1"

Venlig Hilsen Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-12-01 13:12

Morten Simonsen wrote in

> [...]
> 2...efter at jeg har skrevet programmeringskoden for det, skrevet at
> der er 50 % chance for hvert udfald osv osv...

I know ... :) ... men det var alligevel forkert det du sagde. Jeg ved godt,
at det nok var at trække den lidt ud at blive ved - men der findes altså
ingen heltal imellem 1 og 2. Hvis du endelig vil bruge tallene 1 og 2, så
kunne du skrive intervallet [1;2].

> Det jeg mente i mit ubetydelige eksempel var at jeg ville sætte koden
> til, tilfeldigt at vælge tallet 1, eller tallet 2, som du jo kan se på
> koden "INT(RND * 2) + 1"

Du skal huske, at der inden kaldet skal være linien

Randomize
'og så din kode her

Ellers kan du ikke være sikker på, at dit tilfældige tal nummer 2 er
uafhængigt af værdien af dit tilfældige tal nummer 1.

Fra : Morten Simonsen

Dato : 12-12-01 15:27

> Du skal huske, at der inden kaldet skal være linien
>
> Randomize
> 'og så din kode her

Det er korrekt ja, hvis jeg ønsker at udskifte tallet for hvær gang koden
køres, og ikke kun første gang...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-12-01 13:17

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in <3c176930$0$25392

>Det er korrekt ja, hvis jeg ønsker at udskifte tallet for hvær gang koden
>køres, og ikke kun første gang...

Jeg sad og kiggede lidt på dit bud på en tilf-tal generator, men jeg kunne
ikke lige gennemskue det. Jeg startede derfor en tråd i dk.videnskab, der
måske er interessant for nogle. Det indledende indlæg er

<Xns9176DC0D8D945spamstocholmdk@193.88.15.201>

:)

--
Jesper Stocholm