NSA
Fra : Asger og Pia Kristen~

Dato : 11-12-01 13:21

I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ???

Asger Kristensen
DK-2600 Glostrup

Fra : Niels Callesøe

Dato : 11-12-01 14:28

Asger og Pia Kristensen wrote in

> I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ?

National Security Agency, www.nsa.gov

Hvis du skal have hjælp til lektierne, kan du så ikke bare sige det?

PS: De her blev til overs: ??

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Brian K. Larsen (DCE~

Dato : 12-12-01 10:03

Han skal først have hjælp til at bruge en søgemaskine!

Kort fortalt er det vel den amerikanske stats kode-knækkere?

mvh.

Brian K. Larsen
(DCE)

Fra : Brian K. Larsen (DCE~

Dato : 12-12-01 10:51

I øvrigt har de vist været med til at designe DES og AES
.... uden at jeg er sikker!!!

Jeg læste det vist i denne NG...
det kan også godt betale sig at studere NG inden man spørger!

mvh.

Brian K. Larsen
(DCE)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-12-01 14:43

Brian K. Larsen (DCE) wrote:

> I øvrigt har de vist været med til at designe DES

Så vidt jeg erindrer er DES designet af IBM, men
basseret på en tidligere blockcifer designet af
NSA. Så ja NSA har været med til at designe DES.

> og AES

Det tror jeg ikke. Rijndael blev, så vidt jeg
erindrer, udviklet af to belgiere uden tilknytning
til NSA. Men muligvis har NSA været med til at
udvælge den blandt kandidaterne.

--
Kasper Dupont

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-12-01 18:59

Niels Callesøe wrote:

> National Security Agency, www.nsa.gov

Hvis man er parnoid, tror man at NSA er gode venner med Amitech, der fx ejer dele af CSC og TeleDanmark.

TeleDanmark driver næsten alle telefonlinier og datalinier i danmark,
derfor vil NSA muligvis have adgang til telefon samtaler, fax, dankort
transaktioner, data-kommunikation (fx framerelay, etcetera).

Man antager at NSA kan dekryptere DES i reeltid.

CSC driver en del miljøer, bla. CPR registeret.

Endvidere kan der fortælles mange historier om NSA har gode forbindelser
til forskellige firmaer der har udvilket krypteringer.

Der Stein, havde for 1-2 år siden, en artikel om en tysk vindmølle
producent, der ville ind på det Amerikanse marked. Dog var der det lille
problem at et amerikansk firma havde taget patent på deres opfindelser.
Artiklen har en række konkrete beviser på at telefon/fax/data aflytning
har været fortaget. Og grunden til hele sagen skulle angiveligt være at
det Amerikanske handelsministerium frygtede at tyskerne kunne få det
amerikanse marked, med nedgang til følge for de Amerikanske virksomheder.

Men det er jo kun hvis man er parnoid man tror på ovenstående.

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 13-12-01 22:37

"Christian E. Lysel" skrev:
> [...]
> derfor vil NSA muligvis have adgang til telefon samtaler, fax, dankort
> transaktioner, data-kommunikation (fx framerelay, etcetera).

Damn, jeg er afsløret. Vil straks brænde arkiverne i morgen tidlig, inden
Wamberg-udvalget kommer forbi...

> Man antager at NSA kan dekryptere DES i reeltid.

Tjoh, det er da en mulighed. Så er det jo godt, at man kan sende
hemmeligheder med posten.
Bortset fra, at jeg så en araber i postuniform forleden. Måske er han "under
cover"...?

> CSC driver en del miljøer, bla. CPR registeret.

Ring til EkstraBladet, inden det er for sent! (tilføj evt. selv flere
udråbstegn)

Thomas B. Maxe
(som repræsenterer sig selv og ikke - i denne forbindelse - hverken Mossad,
NSA, PET, FE eller TDC Internet)

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-12-01 23:26

Thomas B. Maxe wrote:

>Ring til EkstraBladet, inden det er for sent! (tilføj evt. selv flere
>udråbstegn)

Hvad har du gang i?

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med billeder af Tina Dickow!

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-12-01 01:09

"Christian E. Lysel" skrev

> Hvis man er parnoid, tror man at NSA er gode venner med Amitech, der
> fx ejer dele af CSC og TeleDanmark.

Øv, så er jeg godtnok træt at jeg ikke fik det job jeg søgte hos
Amitech.dk i Lystrup. Jeg har altid godt kunne tænke mig at være med i
Men in black banden.

Det var da voldsomt så store de er blevet, siden de kan overtage SBC
Ameritech.com. Jeg vidste godt at de solgte mange pcere, men ikke at
det var så mange og at de tjente så godt på det. Det er godt gået af
Poul Hauge.

Med beklagende hilsen

Peder, som ikke kunne lade være.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-12-01 07:28

Hej "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>

> [...]
>Ameritech.com. Jeg vidste godt at de solgte mange pcere, men ikke at
>det var så mange og at de tjente så godt på det. Det er godt gået af

Ja. At Alcotini er gået ned er blot et skalkeskjul. De er godt nok
smarte, de amerikanere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-12-01 07:51

Lars Kim Lund wrote:

> Ja. At Alcotini er gået ned er blot et skalkeskjul. De er godt nok
> smarte, de amerikanere.

Alcotini == Amitech?

--
Niels Callesøe - nørd light

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-12-01 07:47

Hej "Niels Callesøe" <niels2000@spamcop.net>

>Alcotini == Amitech?

Alcotini er (var) helt eller delvist ejet af Amitech.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-12-01 08:06

Lars Kim Lund wrote:

> Alcotini er (var) helt eller delvist ejet af Amitech.

Okay, det vidste jeg ikke. Det forklarer det jo. :)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-12-01 17:08

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Peder, som ikke kunne lade være.

Sorry, jeg huskede forkert, det er det amerikanske Ameritech jeg tænkte
på og ikke amitech.

Se mere på:

http://www.tdc.dk/om_teledanmark/inv_rela/aarsrapport/1997/d9710.htm

Fra : Karsten

Dato : 11-12-01 17:26

On Tue, 11 Dec 2001 13:20:36 +0100, Asger og Pia Kristensen wrote:

> I snakker så meget om NSA... hvad er NSA ???

Hmm... http://www.google.com/search?q=nsa&btnG=Google+Search
første hit. Måske var det en ide at undersøge lidt på egen hånd?

--
/Karsten