Installering af MySQL
Fra : news.worldonline.dk

Dato : 11-12-01 12:37

En server kører med Windows 2000, Apache og PHP 4
For at udvide lidt har jeg fulgt bl.a www.webcafe.dk 's tutorial på en
installering af MySQL men det virker ikke for mig.
Jeg kan vist nok starte MySQL op efter installation (mysqld.exe) men det
tager ca. 10 sek. før den er klar.
Ifølge do. tutorial skulle man efter installering og opstart skrive :
mysqladmin shutdown og så går det galt.
Fejlmeddelsen : Can's connect to MySQL server on 'localhost" (10061) --
Check that Mysql is running and the port is 3306.

Port 3306 tænker jeg .....
Kan disse problemer have noget at gøre med at jeg har WOL adsl med en router
som sikkert ikke har åbnet port 3306 ?

Håber nogen kan komme med en forklaring som selv jeg kan forstå.
Underforstået : Gerne skåret i pap.

Allan

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 12-12-01 21:04

Hej Allan

> En server kører med Windows 2000, Apache og PHP 4

> Jeg kan vist nok starte MySQL op efter installation (mysqld.exe) men det
> tager ca. 10 sek. før den er klar.

Du mener at du starter servicen op via Control Panel -> Services eller
hur? Så er 5-8 sekunder ikke helt unormalt.

> [...]
>
> Port 3306 tænker jeg .....
> Kan disse problemer have noget at gøre med at jeg har WOL adsl med en router

Nej - du kommer aldrig i nærheden af routeren når du arbejder med
localhost, alting foregår internt i maskinen. Så vidt jeg lige husker
plejer der at være et Windows-program med til at monitorere MySQL'en med
i installationen - kan det heller ikke connecte til databasen?

Fra : news.worldonline.dk

Dato : 12-12-01 23:13

> [...]
> plejer der at være et Windows-program med til at monitorere MySQL'en med
> i installationen - kan det heller ikke connecte til databasen?

Ok, jeg havde kvajet mig lidt under installationen :)

Men nu kører det bare. Nu skal jeg bare igang med at lære noget SQL

Allan