exe-fil i C++ builder
Fra : Jesper Splidsboel

Dato : 11-12-01 11:54

Jeg er nybegynder i C++ builder og kunne tænke mig at vide hvordan man laver
en exe-fil ud fra et projekt

Fra : Ivan Johansen

Dato : 11-12-01 12:20

Jesper Splidsboel wrote:

> Jeg er nybegynder i C++ builder og kunne tænke mig at vide hvordan man laver
> en exe-fil ud fra et projekt

Vælg "Project|Make Project" eller tryk Ctrl-F9

Ivan Johansen

Fra : Jesper Splidsboel

Dato : 11-12-01 12:30

Tak - jeg mangler et felt hvor man kan indtaste/udlæse decimaltal. Hvad
hedder et sådan felt.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 11-12-01 21:49

Jesper Splidsboel wrote:

> Tak - jeg mangler et felt hvor man kan indtaste/udlæse decimaltal. Hvad
> hedder et sådan felt.

TEdit kan bruges til at indtaste alle former for tekst, også tal.

Ivan Johansen

Fra : Jesper Splidsboel

Dato : 12-12-01 11:09

Det virker fint til udlæsning, men den opfatter feltet som en streng og jeg
skal også bruge et felt hvor man kan indtaste en float værdi og gemme den i
en variabel.
Det kan være det er mig der har lavet en fejl !!

float t;
Edit1->Text=t;

Fra : Ivan Johansen

Dato : 12-12-01 12:45

Jesper Splidsboel wrote:

> [...]
> en variabel.
> Det kan være det er mig der har lavet en fejl !!

Du skal bare konvertere strengen til et tal:
double t = Edit1->Text.ToDouble();
Edit2->Text = t;

Jeg plejer at bruger double, da float ofte giver for dårlig præcision.

Ivan Johansen

Fra : Jesper Splidsboel

Dato : 13-12-01 10:47

Konvertering til double virker fint TAK.
exe-filen virker kun når den afvikles på computeren hvor borland C++ er
installeret. Hvad gør man hvis man skal køre programmet på en anden
computer.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 13-12-01 12:14

Jesper Splidsboel wrote:

> Konvertering til double virker fint TAK.
> exe-filen virker kun når den afvikles på computeren hvor borland C++ er
> installeret. Hvad gør man hvis man skal køre programmet på en anden
> computer.

Dette skyldes at programmet anvender nogle funktioner, der er fælles for
alle programmer. Disse funktioner er derfor placeret i nogle filer for
sig, som du kan sende med din exe-fil. I stedet kan du også vælge at
linke alle funktionerne ind i din exe-fil. Dette gøres i dialogen
Project|Options. Under "Linker" fjerne du afkrydsningen i "Use dynamic
RTL" og under "Packages" fjerne du afkrydsningen i "Build with runtime
packages".

Ivan Johansen