Er det fordi det ikke kan lade sig gøre???~
Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-12-01 11:23

Hej gruppe.

I har løst så mange andre sære ting (regnestykker?!), så her er
en lille nød at knække (fra en javanybegynder, please!)

Jeg har lavet et imagemap (et landkort). På dette imagemap har
jeg tegnet en rute, og indlagt hotspots på ruten, ca. 15 ialt.

Ved mouseover på disse hotspots vil jeg gerne vise en forklarende
tekst, fx. ved hjælp af Overlib. Altså en forskellig forklaring
til hvet hotspot.

Jeg har forgæves forsøgt at finde en løsning på nettet, men uden
held, så nu kan i vise hvad i er værd!!

På forhånd tak.

- Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-01 12:05

Tue, 11 Dec 2001 10:23:03 +0000 (UTC), skrev Henrik Jensen
<marrone@sol.dk>:

> [...]
>
>Jeg har lavet et imagemap (et landkort). På dette imagemap har
>jeg tegnet en rute, og indlagt hotspots på ruten, ca. 15 ialt.

Du kan altid bruge alt eller title, men er det for simpelt, så
kan du evt. bruge den løsning jeg engang lavede til en anden
spørger:
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup6a.htm>

Der er ganske vist ingen links på hotspots, men det kunne der
lige så godt være.

Højreklik på siden og vis kilde, så skulle det være til at finde
ud af, men ellers spørg her i gruppen.

PS. Virker kun i IE.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-12-01 12:33

Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Du kan altid bruge alt eller title, men er det for simpelt, så
> kan du evt. bruge den løsning jeg engang lavede til en anden
> [...]

Beklager, men linket virker ikke...

Ellers en kanonside du har der, den røg lige direkte i mine
foretrukne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-01 12:47

Tue, 11 Dec 2001 11:32:56 +0000 (UTC), skrev Henrik Jensen
<marrone@sol.dk>:

>Beklager, men linket virker ikke...

Nej for, jeg kvajede mig, det er
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup6a.htm>

Undskyld.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-12-01 13:51

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Nej for, jeg kvajede mig, det er
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup6a.htm>
>
> Undskyld.

Hehe, alt forladt, sådan kan det jo gå. Desuden ser det YDERST
interessant ud, og ligner meget af det jeg er ude efter, så jeg tror
jeg snupper kilden med det samme.

Jeg håber jeg må vende tilbage til dig med evt. opfølgende
spørgsmål. Tusind tak for dit input.

- Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-01 14:11

Tue, 11 Dec 2001 12:50:40 +0000 (UTC), skrev Henrik Jensen
<marrone@sol.dk>:

>Jeg håber jeg må vende tilbage til dig med evt. opfølgende
>spørgsmål.

Du er velkommen.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Jensen

Dato : 14-12-01 10:42

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Du er velkommen.

> [...]

Argh, så kom der alligvel noget på tværs....

Jeg tror jeg har gennemskuet alt det dit script gør på billedet, og jeg har
klippet det ind på min side, men da jeg redigerer i Frontpage 98, så laver den
MAP NAME, AREA, osv. osv. om til <!--- webbot bot "imagemap" bla. bla. bla.

Når det så sker, så kan jeg ikke længere køre onmousover kommandoen ind nogen
steder.

Er det Frontpage der tager over og ødelægger tingene, eller hvordan. Vil du
anbefale en anden editor?

- Henrik

--
Posted from igw.jp.dk [62.242.178.100]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-01 18:31

Fri, 14 Dec 2001 09:42:17 +0000 (UTC), skrev "Henrik Jensen"
<marrone@sol.dk>:

>Er det Frontpage der tager over og ødelægger tingene, eller hvordan. Vil du
>anbefale en anden editor?

Ja, det er FP 98, der ødelægger koderne.

Der kun to muligheder:
Opgrader til FP 2002, den ødelægger ikke koder, som den ikke selv
har skrevet .

Eller find noget andet end at redigere i, hvis du har mod på det,
så kan det jo gøres i f.eks. notepad.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : HB

Dato : 15-12-01 23:37

Hej Knud.

Hehe, selvom du siger det ikke kan lade sig gøre, så lykkedes det sq
alligvel for mig!

Tag et kig på www.bakkelobet.dk, under rute

Det var dog aldrig lykkedes uden din inspirerende hjælp. Tusind tak for det,
jeg tillader mig at benytte dig som guru en anden god gang.

- Henrik