Code Signing Digital IDs
Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 11-12-01 10:55

Hej,

Et hurtigt spørgsmål.

Er det ikke muligt selv at udstede et certifikat til at signere filer med ?
Jeg har en W2k CA, men kan ikke umiddelbart lave et certifikat der kan
bruges til dette.

FUT: dk.edb.sikkerhed
--
Pft
Steen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-01 15:44

On Tue, 11 Dec 2001 10:55:09 +0100,
Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har en W2k CA, men kan ikke umiddelbart lave et certifikat der kan

Jo. Der er en instruktion hos Netscapce så vidt jeg husker.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 11-12-01 17:18

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote..

> Jo. Der er en instruktion hos Netscapce så vidt jeg husker.

Jeg kan ikke finde informationen ved dem. Der er en masse om hvordan man med
deres signtool selv kan lave et testcertifikat, men ikke om hvordan man
bruger signe egne (.cer / .pvk).

Det jeg mangler er viden om hvordan jeg laver mit eksporterede certifikat om
til et .spc certifikat, så jeg kan bruge f.eks. signcode.exe fra MS.

Mvh
Steen

Fra : Niels Frimodt Sørens~

Dato : 12-12-01 10:03

Du behøver ikke at have certifikatet i en spc fil for at kunne bruge
signcode. Hvis bare certifikatet er installeret i browseren, kan man vælge
at bruge det herfra, ved at vælge "Typisk" i signcode guiden, og så
efterfølgrende vælge certifikatet fra "Certifikatlager"

Vh Niels