getch på linux
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 11-12-01 02:10

Subject siger jo det meste. Jeg skal bruge noget ala getch på linux. cin er
ret ligeglad med mine arrow keys :(

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 11-12-01 02:41

"Andreas Hjordt" <ahj@trition.dk> writes:

> Subject siger jo det meste. Jeg skal bruge noget ala getch på linux. cin er
> ret ligeglad med mine arrow keys :(

http://www.erlenstar.demon.co.uk/unix/faq_4.html#SEC49
--
Christian Hemmingsen

Fra : Byrial Jensen

Dato : 11-12-01 08:27

Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev:
> Subject siger jo det meste. Jeg skal bruge noget ala getch på linux. cin er
> ret ligeglad med mine arrow keys :(

Nej, Subject siger ikke hvad du vil.

getch() er (bl.a.) navnet på en curses/ncurses-funktion til
aflæsning af et tegn fra tastaruret. Den findes til linux.

Hvis det drejer sig om at slå linjeredigering fra i terminaldriveren
således at driveren kan give tegn fra sig før man har afsluttet en
linje, skal du du kigge på tcgetattr() og tcsetattr(). Jeg sendte et
indlæg med et eksempel på brug af disse for få dage siden.

Hvis du bruger (n)curses skal du kigge på nocbreak() og cbreak().