Hente data fra fil på diskette
Fra : Bo Dudek

Dato : 11-12-01 00:55

Hej

Jeg har bøvlet en del, men kan ikke få det til at virke. Håber hermed
på lidt hjælp.

Jeg har lavet et opdater.php, som skal bruges til at opdatere i en
MySQL database. Opdater.php ligger på serveren hos min host. Det skal
være muligt, at jeg smækker en diskette i a-drevet hjemme, åbner
opdater.php fra serveren og dermed hentes data FRA mit floppy drev TIL
serveren. En del af mit PHP ser sådan ud:

$fil=fopen("a:\\data.txt","r");
while (!feof($fil)){
$text_fra_fil[]=fgets($fil,4096);

men når jeg kører opdater.php får jeg en fejl - som om dokumentet
prøver at læse på min hosts floppy drev. Hvordan skal jeg fixe den ?

Mvh
Bo Dudek

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-12-01 02:20

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message

Hej Bo,

> [...]
> opdater.php fra serveren og dermed hentes data FRA mit floppy drev TIL
> serveren. En del af mit PHP ser sådan ud:

Hvordan skal serveren vide hvilket a-drev fra alle de a-drev der findes i
hele verden, den skal bruge, hvis du bare siger at den skal åbne a:\data.txt
?

> [...]
>
> men når jeg kører opdater.php får jeg en fejl - som om dokumentet
> prøver at læse på min hosts floppy drev. Hvordan skal jeg fixe den ?

Det er jo klart, du siger "åben filen data.txt fra a-drevet og læs fra den".
(iøvrigt, hvis du bare vil have alle linier ind i et array, så kig på
funktionen file (http://dk.php.net/file).

Men det du vil henimod er nok, at du får mulighed for at uploade filen vhj.a
et file upload felt, og så får den behandlet, læs mere her
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/