Kølepasta mm.
Fra : Klitgaard

Dato : 10-12-01 22:33

Har lige bygget min første PC fra grunden og det ser ud til at virke
Har så lige nogle spørgsmål til min Volcano 6cu+.

Den kører pt med 7000 rpm hvilket støjer en del. Kan man lave 7-voltstrikket
på den? Et link evt.?
Jeg har sgu glemt at købe kølepasta, men er det nødvendigt, og hvis det er -
hvorfor Og kan jeg godt lige køre med den i nat uden pasta uden at den
brænder helt sammen?

Takker på forhånd....:)

::...Klitgaard

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-12-01 23:06

Skaf dig en hardware monitor hvor du kan se din CPU temp.. Kølepaste er ok,
men det er altså ikke såååh mange grader den sænker CPU'en. Køb hellere
noget Arctic Silver.
Hvis du nu lader den stå natten over og det er brændt sammen, så er det vel
forretninges skyld. Når du køber en køler hvor du selvf. har oplyst til
hvilken CPU den skal bruges til, er det vel den køler de sælger der som skal
stå til ansvar for at din CPU ik blir for varm, altså forretningens ansvar
hvis dit grej futter af.
Forretninger går forhåbentligt ikke ud fra at alle som de sælger en køler
til, styrter hjem og fedter den til med kølepasta eller lign.

MVH Jean Pierre

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-01 23:18

> Hvis du nu lader den stå natten over og det er brændt sammen, så er det
vel
> forretninges skyld.

Tror du selv på den?

I det tilfælde at butikken havde samlet pc'en, og forseglet den, ville du
have ret. Butikken kan jo ikke vide om de dele Klitgaard har købt, er til 17
forskellige computere.

I det her tilfælde er det Klitgaards ansvar hvis cpu'en brænder af (ingen
garanti). Det hører under fejlmontering, og der er ingen kære mor. Sådan er
det nu engang når man vil spare lidt håndører (ikke at der er noget galt i
det, sålænge man ved hvad man laver)...

- Martin

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-12-01 23:25

>Forretninger går forhåbentligt ikke ud fra at alle som de sælger en køler
>til, styrter hjem og fedter den til med kølepasta eller lign.

Det jeg mener.
Det er vel ikke en forudsætning at når man køber en køler at der skal skal
kølepasta på. Hvis det så er sådan (og jeg taler af erfaring) at den køler
man så fat på (Thermaltek Chrome Orb til Socket A) åbenbart skulle bruge
kølepasta for at holde CPU'en på 58 grader så må det vel være forretningen
der er ansvarlige hvis det hele futtede af, for tilsyneladende er køleren
fejlproduceret. Men okay... De kan jo sige fejlmonteret.

MVH Jean Pierre

Fra : Simon K. Nielsen

Dato : 11-12-01 00:04

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forretninger går forhåbentligt ikke ud fra at alle som de sælger en køler
> til, styrter hjem og fedter den til med kølepasta eller lign.

Det lyder fornuftigt i mine ører men om forretningen siger noget andet? Det
tror jeg nok

Nå, men den holder fint 48 grader så jeg kører videre lidt endnu...

::...Klitgaard

Fra : J.F.K

Dato : 11-12-01 00:09

Jeg vil også gerne have et link til 7 volts trikket, idet jeg har samme
køler! den larmer men hold da op hvor den køler 50grader ved fuld load (XP
1800+ på a7v266-e)

mvh. John

Klitgaard <klitgaard@REMOVEmailme.dk> skrev i en

Fra : Klitgaard

Dato : 11-12-01 00:24

"J.F.K" <flintstone@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil også gerne have et link til 7 volts trikket, idet jeg har samme
> køler! den larmer men hold da op hvor den køler 50grader ved fuld load (XP
> 1800+ på a7v266-e)

Fandt noget her: http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

::...Klitgaard

Fra : J.F.K

Dato : 11-12-01 00:39

Tak for det!

Klitgaard <mrsmooth@REMOVEprivat.dk> skrev i en

Fra : J.F.K

Dato : 11-12-01 00:44

Og nu er det så at jeg bliver belastende... Men findes der en slags
adapter som kan gøre det istedet? Måske endda måske med en variabel knap så
man kunne skifte imellem 7, 8, osv. op til 12volt?

mvh John

Fra : Klitgaard

Dato : 11-12-01 00:45

> Og nu er det så at jeg bliver belastende... Men findes der en slags
> adapter som kan gøre det istedet? Måske endda måske med en variabel knap

> man kunne skifte imellem 7, 8, osv. op til 12volt?

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=115

::...Klitgaard

Fra : J.F.K

Dato : 11-12-01 00:50