Marinol...
Fra : Per

Dato : 10-12-01 22:14

Kender nogen et sted på Nettet, hvor man (illegalt)
kan købe Marinol, der kan dæmpe sclerosesymptomer?

hilsn
Per

Fra : /arcana

Dato : 11-12-01 09:55

"Per" <rathjeMOZART@cool.dk> wrote in message

> Kender nogen et sted på Nettet, hvor man (illegalt)
> kan købe Marinol, der kan dæmpe sclerosesymptomer?

Desværre. Min søster fik inden sin nylige død (af cancer) marinol på recept,
men hun foretrak langt virkningen af en joint med "grøn baghave" (hun havde
aldrig røget cannabis før sidst i sygdomsforløbet). Så jeg vil anbefale dig
at købe rigtig hash på det sorte marked, eller selv dyrke pot i baghaven,
hvis du har en sådan.

Iøvrigt mener jeg at det er noget forbandet svineri, at et så harmløst stof
fom hash skal forholdes dødssyge mennesker, som kunne få det væsentlig bedre
uden nogen som helst bivirkninger.

/arcana

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 11-12-01 19:52

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> [...]
dig
> at købe rigtig hash på det sorte marked, eller selv dyrke pot i baghaven,

Jamen Arcana dog, opfordrer du til ulovligheder?
Spøg til side : Jeg er fuldstændig enig, køb noget hash eller dyrk dit eget
pot, det er nok det nærmeste du kommer.

> [...]
stof
> fom hash skal forholdes dødssyge mennesker, som kunne få det væsentlig

Du glemmer den "bivirkning" at man rent faktisk kan blive "skæv" af det...
og det kan vi jo ikke have!
Der findes i vores kultur en underlig tankegang mht. bivirkninger : Hvis de
er ubehagelige, kan man acceptere dem som et nødvendigt onde, hvis ellers
medicinen virker efter hensigten. Men Hvis bivirkningerne er behagelige, kan
man trygt regne med at produktet aldrig kommer i produktion!

Thomas

Fra : Thomas Kratz

Dato : 11-12-01 23:11

Thomas M. Christensen <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev

> [...]
kan
> man trygt regne med at produktet aldrig kommer i produktion!

Fordi man kan blive afhængig af "behagelige" bivirkninger. Før jeg får smidt
alt for mange tunge ting i hovedet vil jeg skynde mig at sige, at heller
ikke jeg er enig i de strenge restriktioner, der er mod cannabis, når det er
i medicinsk øjemed. Det er der så vidt jeg ved også en del læger der ikke
er. Men på dette punkt virker det som om lægemiddelstyrelsen er gået helt i
baglås. Man virker meget forskrækket over dette rushmiddel Så forskrækket at
der skal rigtigt meget til, før man kan få dispensation til at bruge det som
smertedæmpende middel.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 12-12-01 19:51

"Thomas Kratz" <thomas.kratz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas M. Christensen <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev

> de
> kan
>
> Fordi man kan blive afhængig af "behagelige" bivirkninger.

Så man skal altså også forbyde alt muligt andet som man kan blive afhængig
af? Alkohol? Tobak? Sukker? Internet? Fjernsyn? You name it!
Hvis folk kender risikoen ved at tage et bestemt stof, og vælger at løbe
den, kan jeg ikke se nogen grund til at de ikke skulle have lov til det.

Før jeg får smidt
> alt for mange tunge ting i hovedet

Håber ikke det var alt for tungt

<klip>

Thomas

Fra : /arcana

Dato : 12-12-01 14:43

"Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> wrote in message

> Jamen Arcana dog, opfordrer du til ulovligheder?

Ja! I dette tilfælde gør jeg, da lovgivningen på området et pløk-hamrende
hul i hovedet.

> Du glemmer den "bivirkning" at man rent faktisk kan blive "skæv" af det...
> og det kan vi jo ikke have!

Lad os nu se - nu er det jo ikke specialkammeratiet, som sidder på
regeringsmagten mere.

/arcana

Fra : Per

Dato : 12-12-01 10:21

On Tue, 11 Dec 2001 09:54:46 +0100, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

> [...]
>fom hash skal forholdes dødssyge mennesker, som kunne få det væsentlig bedre

Hej, Arcana!

Det gør mig ondt det med din søster.
Hvordan kunne hun få Marinol på recept?
Jeg troede, stoffet kun var godkendt til salg i Canada?

Jeg søger efter Marinolen for en gammel og kær ven, der ikke selv kan
ramme tasterne særlig effektivt, da han er hårdt ramt af en særlig
aggressiv form for sclerose, attakis.
Han har ikke lyst til at ryge hash og sidde og være skæv det meste af
tiden, da han, som han siger, "sgu har svært nok ved at styre lemmerne
i forvejen". Jeg tænkte, at man med det vidt forgrenede Internet måtte
kunne få kontakt med en illegal pipeline for Marinol.
Det er jo grotesk, at en mand, der højst kan se frem til et par år
endnu (og han er kun 42), og derfor ikke har noget at tabe,
ikke kan få lov til at afprøve stoffet på eget ansvar.
Her er ved Gud brug for civil ulydighed!!!

Så hvis nogen kender en leverandør, så kontakt mig.

hilsn
Per

husk at fjerne spam-filteret, hvis du mailer privat!

Fra : /arcana

Dato : 12-12-01 14:49

> Det gør mig ondt det med din søster.
> Hvordan kunne hun få Marinol på recept?
> Jeg troede, stoffet kun var godkendt til salg i Canada?

Hendes læge fik en special-dispensation til dette faaaarlige stof gennem
Sundhedsstyrelsen. Samtidig var hun oppe på tyve ketogan om dagen (+ ritalin
(speed) så hun trods alt kunne se ud af øjnene) - og havde stadigvæk smerter
og kvalme. Da hun havde røget sit livs første joint, gik der fem minutter,
så rejste hun sig op og gik ud i køkkenet og lavede mad!

> Her er ved Gud brug for civil ulydighed!!!

100% enig! Det forbehold er intet mindre en en grov-sjofling af dødssyge
mennesker - og det er udelukkende en politisk beslutning. Der er INGEN
lægefaglige grunde til at forbyde hash til syge (eller raske, for den sags
skyld, men det er en anden snak).

> Så hvis nogen kender en leverandør, så kontakt mig.

Tag en tur på Christiania.

--
Med de bedste ønsker
/arcana

Fra : Per

Dato : 13-12-01 08:39

On Wed, 12 Dec 2001 14:49:03 +0100, "/arcana"

>Tag en tur på Christiania.

Jeg mente faktisk: en leverandør af Marinol

hilsn
Per