Alm. keyboard i usb porten
Fra : Butch

Dato : 10-12-01 20:46

Hej Gruppe

Jeg har et mobo hvor PS/2 indgangen er død. De usb keyboards jeg har set er
ret pebret. Derfor tænkte jeg om det er muligt at få en convereter fra PS/2
til USB som virker med alle keyboards. Jeg har set at microsofts keyboards
kommer med PS/2 stik og omskifter til DIN eller USB. Men kan jeg bruge en
sådan omskifter til et vilkårligt keyboard? Og kan de købes i løs vægt?

/Butch

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-12-01 20:54

On Mon, 10 Dec 2001 20:45:51 +0100, "Butch" <thomas.hansen@image.dk>
wrote:

> [...]
>kommer med PS/2 stik og omskifter til DIN eller USB. Men kan jeg bruge en
>sådan omskifter til et vilkårligt keyboard? Og kan de købes i løs vægt?

Nej. Du må købe et nyt tastatur/mus.

--
Jens

How many acrylics died to make that sweater?

Fra : Butch

Dato : 10-12-01 20:57

> Nej. Du må købe et nyt tastatur/mus.

Hej
Vil det sige at de Microsoft keyboards jeg har set som både er til PS/2, din
og USB er specielle? eller er det omskifterstikket de kommer med som gør
underværket?
Har du prøvet?

/Butch

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 11-12-01 13:12

Nej de er ikke specielle. Det er USB-keyboard med USB/PS2 konverter. Det kan
vist ikke gøres den anden vej rundt.
/ask

Fra : Butch

Dato : 11-12-01 19:01

> Nej de er ikke specielle. Det er USB-keyboard med USB/PS2 konverter. Det
kan
> vist ikke gøres den anden vej rundt.
> /ask

Hej
Det er ikke helt korrekt. Det er et PS/2 som standart og med converter stik
til Din og USB. Jeg har tjekket en ekstra gang.

/Butch

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 10-12-01 22:21

Et skud:

Køb et keyboard til USB hvor det følger en USB/PS2 converter med. Sæt
derefter en PS2 til DIN konverte på.. Ikke sikker på at det virker - men
måske :)

MVH
Nikolaj